autor: Grzegorz Chmielewski
Powrót Imperatora w fabularnym zwiastunie Star Wars: Battlefront II
W końcu otrzymaliśmy dłuższy film prezentujący fabułę drugiej części Battlefronta od studia DICE. W roli głównej Imperator przemawiający zza grobu.
Po wydanym w 2015 roku Star Wars: Battlefront, który oferował jedynie tryb dla wielu graczy, deweloper gry – firma DICE – posłuchał głosów graczy i zdecydował się wprowadzić tryb fabularny dla pojedynczego gracza do drugiej części. Kilka dni temu firma Electronic Arts podzieliła się z nami materiałem ze Star Wars: Battlefront II, który przedstawiał różnice względem pierwszej części produkcji oraz omawiał kwestie mechaniczne. Dziś otrzymaliśmy natomiast pierwszy dłuższy zwiastun skupiony na trybie solowym, prezentujący fabułę. Wygląda na to, że Imperator nawet po śmierci nie da spokoju Rebeliantom – poprzez specjalne droidy stworzone na wypadek przedwczesnej śmierci Palpatine’a, jego myśli i rozkazy wciąż są przekazywane do oddziałów Imperium.
Poniżej sami możecie zobaczyć zarys tego, co szykują dla nas twórcy trybu singleplayer:
W artykule na blogu PlayStation producent podzielił się kilkoma szczegółami na temat fabuły a także samego konceptu droida-posłańca:
Śmierć Imperatora nie była końcem Imperium. Mimo zamieszania, które wywołał upadek nikczemnego lidera, oficerzy wojsk wciąż mają pod swym dowództwem ogromne floty i potężne siły. Lecz nawet zza grobu, Imperator ze swoimi destrukcyjnymi zapędami dzierży władzę nad galaktyką… I to nie tylko nad wrogami, ale też poddanymi, którzy nie ochronili go przed zgubą.
Na realizację części zemsty pozwalają droidy-posłańcy (Messengers) – jeden z nich odgrywa ważną rolę w fabule trybu dla pojedynczego gracza w trybie singleplayer.
Posłańcy to agenci realizujący plan przygotowany na wypadek przedwczesnego zgonu Imperatora. Zostali oni zarysowani w komiksie Star Wars: Shattered Empire i książce Star Wars: Aftermath – mają karać zarówno Imperium jak i Rebeliantów.
Posłańcy to droidy, których sam widok wywołuje złe przeczucia. Noszą w sobie oblicze zmarłego Palpatine’a, a niektóre z nich są wyposażone w możliwość egzekwowania woli Imperatora nie tylko za pomocą słów, ale też czynów. Na początku Star Wars: Battlefront II Posłaniec przekazuje Iden oraz jej ojcu, Garrickowi Versio przerażające instrukcje. Nie chcemy ujawniać wiele więcej na temat tego ważnego momentu fabuły, ale to jasne, że „niezwykła” misja Iden poprowadzi ją na kurs kolizyjny z ostatnimi życzeniami Imperatora.
Posłańcy są tylko jednym z licznych powiązań fabuły gry z szerszym uniwersum Gwiezdnych Wojen, które pojawią się w kampanii dla pojedynczego gracza. Ze Star Wars: Battlefront II dowiecie się wiele więcej o Iden, jej towarzyszach Delu i Hasku oraz wielu ulubionych postaciach z sagi Gwiezdnych Wojen.
Jak widać, fabuła ma wnikać głęboko w rozszerzone uniwersum Gwiezdnych Wojen, na które poza filmami i grami składają się też filmy, książki i seriale. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy zapewnią nam angażujące doświadczenie, które nie będzie wyłącznie swoistym samouczkiem przed grą wieloosobową, ale też samodzielnym tworem, dla którego warto będzie kupić grę.
Przypominamy, że już w przyszłym tygodniu rozpoczynają się testy beta trybu wieloosobowego Star Wars: Battlefront II (na PC, Xboksie One i PlayStation 4). Do uczestnictwa w testach możecie zgłosić się tutaj. Oficjalna premiera gry odbędzie się zaś 17 listopada.