autor: Michał Kułakowski
Potężny fanowski mod Fallout: New California zadebiutuje w październiku tego roku
Zespół pracujący od wielu lat nad ogromnym fanowskim modem Fallout: New California ogłosił, że przygotowuje się do jego oficjalnej premiery, która powinna nastąpić w październiku tego roku. Tytuł jest prequelem Fallout New Vegas i zaoferuje graczom zupełnie nową kampanię, w której wcielamy się w mieszkańca Krypty 18.
Fallout: New California to jeden z najstarszych i wciąż rozwijanych ogromnych modów-konwersji, których rozmiar oraz ambicje zaskakują i wzbudzają podziw wśród wielu graczy. Prace nad nim rozpoczęły się ponad dziewięć lat temu i choć wielu sceptyków spisywało go na straty, zespół zaangażowanych fanów stopniowo budował zupełnie nową przygodę w uniwersum Fallouta, która może konkurować z tym, co zaoferowały studia Bethesda lub Obisidan. Deweloperzy opublikowali właśnie nowy zwiastun moda, a także zapowiedzieli, że premiera jego grywalnej wersji nastąpi 23 października tego roku. Produkcję pobrać będą mogli wówczas wszyscy posiadacze Fallouta: New Vegas.
Fallout: New California jest nieoficjalnym prequelem Fallouta: New Vegas, a wstępne prace nad nim rozpoczęły się jeszcze w 2009 roku (twórcy korzystali wówczas jeszcze z Fallouta 3). Jako mieszkaniec Krypty 18 eksplorujemy zupełnie nową mapę, przedstawiającą okolice przełęczy Cajon w południowej Kalifornii. Projekt oferuje graczom rozległą kampanię, której scenariusz zawiera 16 tysięcy linii dialogowych. Gra ma być naszpikowana intrygami, zwalczającymi się stronnictwami oraz trudnymi wyborami, które doprowadzą nas ostatecznie do jednego z dwunastu zakończeń. Modyfikacja otrzyma także całkowicie nowe radio oraz pełny aktorski dubbing, który został stworzony od zera dzięki wsparciu społeczności fanów.
Deweloperzy zapewniają, że główna kampania Fallout: New California jest już praktycznie gotowa w stu procentach, podobnie jak elementy graficzne (modele, tekstury itd.). Pozostaje teraz jedynie wyeliminować drobne błędy i niedociągnięcia. Wciąż w grze nie znalazły się jeszcze jednak planowane poboczne questy oraz dodatkowe dialogi z postaciami. Dlatego zespół musi jeszcze włożyć sporo energii w to, by zaimplementować brakujące elementy i dopilnować, by nie wchodziły ze sobą w konflikt. W lipcu chętni będą mogli zapisywać się do zamkniętych testów moda.