autor: Marcin Skierski
Ponad milion dolarów przychodu ze sprzedaży gry Prison Architect
Studio Introversion Software pochwaliło się, że do tej pory sprzedaż wersji alfa gry Prison Architect przyniosła ponad milion dolarów. To spory sukces tej niezależnej produkcji, w której wcielamy się w naczelnika więzienia.
Na oficjalnej stronie internetowej gry Prison Architect pojawiła się informacja, że do tej pory sprzedaż tytułu przyniosła deweloperowi ponad milion dolarów. W tej chwili produkcja dostępna jest w wersji alfa.
W momencie pisania tej wiadomości, zakupiono 30 326 egzemplarzy gry, co przekłada się dokładnie na 1 019 045 dolarów przychodu. Produkcja studia Introversion Software (Uplink, Darwinia) zadebiutowała w płatnej wersji alfa 26 września ubiegłego roku. Można więc mówić o sporym sukcesie niewielkiego zespołu deweloperskiego.
Prison Architect korzysta z coraz bardziej popularnego modelu biznesowego polegającego na tym, że gra została wydana w płatnej wersji alfa, a nabywcy tego produktu otrzymują automatyczny dostęp do wszystkich aktualizacji i końcowego produktu, który ma ukazać się w tym roku. W tej chwili na oficjalnej stronie internetowej alfę można zakupić minimum za 30 dolarów. Dostępne są również inne warianty cenowe – płacąc odpowiednio więcej otrzymujemy różnego rodzaju dodatki od twórców (np. ścieżkę dźwiękową, czy cyfrowy art book).
Prison Architect to gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze wcielają się w naczelnika nowego więzienia. Najpierw należy zaprojektować placówkę, by następnie ją rozbudowywać i odpowiednio zarządzać. Gracz musi zadbać o wiele różnych elementów, dbać o potrzeby więźniów, a także kontrolować skazańców, zatrudniając odpowiednią liczbę strażników.