autor: Kamil Zwijacz
Polskie SUPERHOT debiutuje na PC-tach
Wyczekiwana przez miłośników strzelanek i gier logicznych polska produkcja SUPERHOT za kilka godzin zadebiutuje na komputerach osobistych, a za parę tygodni pojawi się także na konsoli Xbox One.
SUPERHOT, jedna z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych gier niezależnych, za kilka godzin (według zegara na oficjalnej stronie tytuł zostanie odblokowany o godzinie 16:00) zadebiutuje na komputerach osobistych. Produkcję możecie zamawiać od jakiegoś czasu u rodzimych sprzedawców, którzy oferują ją w cenach zaczynających się od około 63 zł. W przyszłości tytuł ukaże się także na konsoli Xbox One. Obecnie dokładny termin premiery tego wydania nie jest znany - debiut powinien się jednak odbyć w przeciągu kilku najbliższych tygodni. Przypominam także, że jeżeli zastanawiacie się nad zakupem, ale nie wiecie czego się po tym projekcie spodziewać, to warto sprawdzić prototypową wersję, którą znajdziecie w tym miejscu.
- Logiczna gra FPS na komputery osobiste i konsolę Xbox One
- Głównym elementem rozgrywki jest czas, który płynie tylko wtedy, gdy się poruszamy
- Za produkcję odpowiada kilkuosobowy zespół, na czele którego stoi Piotr Iwanicki
- Gra debiutuje dziś na PC-tach – wersja na XOne ukaże się za kilka tygodni
Niestety obecnie w Internecie nie znajdziemy zbyt wielu recenzji SUPERHOT (doszukałem się jednej w serwisie Brash Games – ocena 8/10), więc nie wiemy za bardzo jak wypada finalna wersja polskiej produkcji, ale warto przypomnieć, o co w ogóle chodzi w tym tytule.
Jest to niecodzienna gra logiczna połączona z FPS-em. Zabawa polega bowiem na manipulowaniu czasem, który płynie tylko wtedy, kiedy się poruszamy. W związku z tym bezmyślne strzelanie nie przynosi wymiernych korzyści i przed wykonywaniem kolejnych ruchów warto się chwilę zastanowić, by przewidzieć następny ruch przeciwnika, trajektorię lotu kuli itd.
Produkcja powstała w ramach konkursu 7DFPS w 2013 roku. Projekt spotkał się jednak z tak ciepłym przyjęciem, że postanowiono go znacznie rozbudować i wypuścić w normalnym obiegu. Środki na deweloping pozyskano na Kickstarterze, gdzie zebrano ponad ćwierć miliona dolarów, a drugie tylko pozyskano z umów biznesowych.