autor: Szymon Liebert
Polski Sniper: Ghost Warrior odniósł sukces. Dodatek i kontynuacja w planach
Z programu Rynki dnia emitowanego na łamach stacji TVN CNBC Biznes dowiedzieliśmy się, że najnowsza produkcja firmy City Interactive, czyli Sniper: Ghost Warrior odniosła sukces i sprzedaje się świetnie w wielu krajach. Marek Tymiński, prezes polskiego wydawcy i producenta, zapowiedział tym samym dodatek do gry oraz jej bardzo prawdopodobną kontynuację.
Z programu Rynki dnia emitowanego na łamach stacji TVN CNBC Biznes dowiedzieliśmy się, że najnowsza produkcja firmy City Interactive, czyli Sniper: Ghost Warrior odniosła sukces i sprzedaje się świetnie w wielu krajach. Marek Tymiński, prezes polskiego wydawcy i producenta, zapowiedział tym samym dodatek do gry oraz jej bardzo prawdopodobną kontynuację.
Marek Tymiński przekazał, że ostatni kwartał tego roku finansowego przyniósł bardzo pozytywne wyniki i rekordową sprzedaż, którą zapewnił oczywiście Sniper (PC, Xbox 360) i pozostałe produkty wydawcy. Gra sprzedawała się najlepiej w tradycyjnych sklepach i weszła na listy najpopularniejszych tytułów w kilku krajach (Niemcy, Wielka Brytania, Francja).
Jakie plany firma ma na przyszłość? Tymiński podkreśla, że na razie oficjalnych zapowiedzi nie było, ale myślenie o potencjalnej kontynuacji gry jest niemal oczywiste. Pierwsza odsłona snajperskiej serii otrzyma też być może dodatek, który najprawdopodobniej trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku (nie wiemy czy chodzi o produkt pudełkowy, czy może DLC).
Polski wydawca zamierza stworzyć kolejną strzelankę pierwszoosobową, która trafi na PS3, Xboksa 360 i pecety (czyżby chodziło o Snipera 2?). Takie założenia i zastosowanie silnika firmy Techland pozwolą ograniczyć koszt produkcji.
City Interactive ma naturalnie znacznie więcej produktów w zanadrzu – firma stawia na gry przygodowe na DS-a: Art of Murder, drugą część Chronicles of Mystery i jeszcze jeden tajemniczy projekt w podobnych klimatach.
W pierwszym kwartale ubiegłego roku wydawca odnotował 10,01 milionów złotych przychodów ze sprzedaży, a rok później 11,42 milionów. Zysk netto zwiększył się pomiędzy tymi okresami aż o 532% (z 0,52 milionów złotych do 3,29 milionów złotych). W tym roku wydawca chciałby odnotować 10 milionów zysku i dalej rozwijać spółkę.
Z innych ciekawostek warto dodać, że sam Sniper: Ghost Warrior kosztował firmę City Interactive mniej więcej 3 miliony złotych (z czego kilkaset tysięcy pochłonął zakup silnika graficznego). Produkcja była tworzona przez ponad dwadzieścia osób, które pracowały nad nią około dwóch lat, zlecając pewne elementy zewnętrznym zespołom.
Firma sama zajęła się wydaniem produkcji w poszczególnych krajach za pośrednictwem swoich oddziałów. Prezes Tymiński wspomniał o wersji elektronicznej gry ze Steama, której sprzedaż była znacząca. Mimo tego, gra zarobiła mniej na komputerach osobistych niż na Xboksie 360.