Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2025, 11:12

Polska survivalowa strategia o budowaniu miasta zostanie wywrócona do góry nogami. Wielka aktualizacja sprawi, że Timberborn zaczniemy poznawać od nowa

Teren 3D brzmi jak drobiazg, ale ta nowość z Update'u 7 do Timberborn będzie małą rewolucją dla fanów polskiego city buildera. Przy okazji twórcy przywrócili też usunięty element po prośbach graczy.

Źródło fot. Mechanistry.
i

Siódma aktualizacja Timbeborn ma już datę premiery i tytuł: Ziplines & Tubeways.

Po toksycznych, wodnych i „cudownych” uaktualnieniach bobrowy city builder polskiego studia Mechanistry wkrótce wzbogaci się o kolejne nowości, które przybliżą ten udany niezależny tytuł do premiery wersji 1.0. Tradycyjnie deweloperzy udostępnili nie tylko wpis na Steamie z omówieniem nowinek, ale też krótki zwiastun prezentujący je w akcji, który pojawił się w trakcie pokazu The Triple-I Initiative.

Najbardziej w oczy rzuca się to, o czym wspomniano już kilka miesięcy temu: dodanie trzeciego wymiaru terenu, co w praktyce oznacza możliwość kładzenia bloków na dowolnej solidnej powierzchni. Dotychczas „sześciany” dało się położyć tylko na innych blokach, ale Update 7 pozwoli na budowę m.in. na dachach, by stworzyć pola uprawne lub lasy. Albo sztuczną jaskinię, w której ukryjemy naszą osadę.

Prócz tego bobry będą mogły podróżować między lokacjami tyrloką lub rurami, a twórcy szykują przeprojektowanie map i balansu rozgrywki (oraz, rzecz jasna, sporo poprawek błędów).

Aktualizacja Ziplines & Tubeways do Timberborn zadebiutuje 8 maja we wczesnym dostępie. Na Steama trafił też eksperymentalny patch, który przywraca niedawno usunięty element (chodzi o naturalne nawisy, czyli pomosty i akwedukty, których brak doskwierał niektórym graczom).

  1. Polacy nie gęsi, Polacy to bobry – skąd wziął się sukces polskich city-builderów?
  2. Bobry, Minecraft i postapokalipsa – rozmawiamy z twórcami Timberborn
  3. Timberborn – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej