Polska Grupa Zbrojeniowa „nieświadomie” wykorzystała grafikę z Battlefield 4
Okazało się, że Polska Grupa Zbrojeniowa wykorzystywała w swoim newsletterze grafikę z gry Battlefield 4 bez porozumienia z Electronic Arts.
Polska Grupa Zbrojeniowa na swojej stronie internetowej zachęca do zapisania się do newslettera spółki. Po zgłoszeniu adresu mailowego otrzymuje się wiadomość z prośbą o potwierdzenie chęci otrzymywania informacji. Jeden z dziennikarzy zauważył, że mail opatrzono obrazkiem do złudzenia przypominającym grafikę promocyjną gry Battlefield 4.
W serwisie Twitter dość szybko rozgorzała dyskusja, czy zdjęcie nie pochodzi z jakiejś darmowej biblioteki mediów. Sama tapeta, którą wykorzystała Polska Grupa Zbrojeniowa, jest dostępna w sieci do nieodpłatnego pobrania, ale nie ma informacji o jej komercyjnym wykorzystaniu.
Polska Grupa Zbrojeniowa dostrzegła burzę na Twitterze i wydała oświadczenie: „Z uwagi na to, że newsletter jest automatycznym systemem odpowiedzi na zgłoszenie, zapisanym w kodzie strony www, grafika była wykorzystana przez PGZ S.A. w sposób nieświadomy”. Dodano także, że "grafika została zamieszczona przez firmę odpowiadającą za utworzenie strony internetowej PGZ S.A. w ramach umowy zawartej w 2014 r."
Jeszcze przed wydaniem powyższego oświadczenia, naruszająca prawa autorskie grafika została usunięta z materiałów PGZ: