autor: Krzysztof Sobiepan
Pokemon GO najpopularniejszym zapytaniem w wyszukiwarce Google
Wedle udostępnionych przez firmę Google informacji, w tym roku ich silnik wyszukiwania był najczęściej używany do zdobywania informacji o Pokemon GO. Gra została wyszukana więcej razy niż np. Donald Trump.
Jak wynika z opublikowanego przez firmę Google raportu, podsumowującego trendy w wyszukiwaniu, fraza „Pokemon GO” była najczęściej googlowanym wyrażeniem na świecie w 2016 roku. Przegoniła poziomem zainteresowania iPhone’a 7, Donalda Trumpa, Prince’a i Davida Bowiego. Jeśli chodzi o Polskę, komórkowe pokemony straciły pozycję lidera na rzecz Euro 2016, ale nadal zajmują zaszczytne drugie miejsce na liście fraz najbardziej zyskujących na popularności. Co więcej, tytuł od studia Niantic znalazł się także na liście pytań do wyszukiwarki, gdzie zwroty „Jak pobrać Pokemon GO” i „Jak grać w Pokemon GO” zajmują dwie pierwsze lokaty, zaraz nad… wymową nazwy „Avon” i sposobem wypełniania wniosku 500+.
Niewątpliwie, debiutująca w tym roku produkcja trafiła na perfekcyjną mieszankę koncepcji, mechanik i licencji, zdobywając szturmem serca graczy, jak i osób, które nie interesują się na co dzień branżą elektronicznej rozrywki. Połączenie darmowej aplikacji mobilnej ze sprawdzonym modelem rozgrywki znanym z Ingressa (wcześniejszej gry producenta Pokemon GO – Niantic) oraz dodanie do niego powszechnie rozpoznawalnych słodkich stworków było praktycznie skazane na sukces.
- Producent i wydawca: Niantic;
- Seria: Pokemon;
- gatunek: gra z elementami RPG, wykorzystująca GPS oraz rozszerzoną rzeczywistość;
- premiera: 6 lipca 2016 r. (USA i AUS), 13-16 lipca 2016 r. (EU);
- platformy: Android, iOS;
- Nagrody The Game Awards 2016: najlepsza gra mobilna, najlepsza gra familijna.
Przypomnijmy, że produkcja została oficjalnie zapowiedziana zaledwie rok temu i jeszcze przed swoją premierą budziła ogromne zainteresowanie, jako tytuł mogący spełnić marzenia graczy o „złapaniu ich wszystkich” w prawdziwym świecie. Po swoim lipcowym debiucie w USA szybko stała się najpopularniejszą w historii aplikacją mobilną w tym kraju. Europa otrzymała Pokemon GO nieco później i niektórzy pamiętają pewnie jeszcze wydłużające się w nieskończoność oczekiwanie na oficjalną premierę gry w Polsce. Tytuł momentalnie stał się ogromnym graczem na rynku mobilnym, zarabiając 160 milionów podczas pierwszego miesiąca. Wrześniowe dane sugerują zaś 500 milionów przychodów w okresie od premiery, a specjaliści przewidywali przebicie progu 1 miliarda do końca roku.
Tytuł stara się pozostać świeży, co i rusz proponując trenerom nowe wydarzenia i dodatki. W okresie Halloween grę opanowały pokemony duchy, ostatnio można zaś złapać Pikachu w czapce świętego Mikołaja. Najgorętszą informacją z ostatnich dni jest jednak fakt stopniowego rozbudowywania listy stworków o egzemplarze z drugiej generacji, na których brak narzekali gracze.