Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (24 - 30 sierpnia 2015 r.)
W minionym tygodniu śledzący polscy rynek gracze nie mogli narzekać na brak wrażeń. Zapowiedziano trzy nowe projekty, obejrzeliśmy nowy materiał z wyczekiwanego dodatku, a dwie rodzime produkcje trafiły na Steam Greenlight.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Zapowiedzi gier
Inner Chains
Warszawskie studio Telepaths’Tree, założone przez byłych pracowników takich zespołów, jak CD Projekt Red, People Can Fly czy Flying Wild Hog, ujawniło swój pierwszy projekt. Okazała się nim gra FPS zatytułowana Inner Chains.
Produkcja powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine i utrzymana będzie w klimacie horroru. Autorzy obiecują, że mapy zaoferują dużą swobodę wyboru metod eliminacji wrogów. Niestety, na razie nie podano, na jakie platformy zmierza ten projekt.
This War of Mine: The Little Ones
Natomiast studio 11 bit zapowiedziało This War of Mine: The Little Ones. Pod tym tyłem kryje się rozszerzona wersja zeszłorocznego This War of Mine. Największą zmianą w porównaniu z pierwowzorem będzie wprowadzenie grywalnych postaci dzieci, które dołączą do dorosłych i będą miały istotny wpływ na przebieg rozgrywki.
This War of Mine: The Little Ones zmierza na konsole PlayStation 4 i Xbox One, a premiera zaplanowana została na 29 stycznia 2016 r.
FIM Speedway Grand Prix 15
Z kolei studio Techland zapowiedziało grę żużlową FIM Speedway Grand Prix 15. Projekt powstaje w warszawskim oddziale firmy, a deweloperzy po raz kolejny zdobyli pełną licencję BSI Speedway.
Tytuł trafi do sprzedaży pod koniec tego roku, w wersjach na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4.
Zapowiedzi wydawnicze
Przepustka Sezonowa Pillars of Eternity
Firma Cenega zapowiedziała, że wyda w naszym kraju pudełkową wersję Przepustki Sezonowej (ang. Season Pass) do gry Pillars of Eternity. Zapewni ona dostęp do dwóch części dodatku The White March i ukaże się 25 września tego roku.
Główną zaletą wydania pudełkowego ma być cena - niższa niż w przypadku edycji cyfrowej, gdyż sugerowana ma wynieść 69,99 zł, ale wiele sklepów sprzedawać ją będzie za 59,99 zł.
Broken Sword 5
Do planów wydawniczych firmy Cenega dołączyła także przygodówka Broken Sword 5 w wersjach na konsole Xbox One i PlayStation 4.
Produkcja ukaże się w oryginalnej angielskiej wersji językowej. Gra ma trafić do sprzedaży 4 września, czyli w dzień europejskiej premiery projektu.
Wieści
Dying Light: The Following – zapis kilkunastu minut z rozgrywki
Studio Techland opublikowało filmik zawierający kilkanaście minut zapisu rozgrywki z Dying Light: The Following, czyli dużego dodatku fabularnego do Dying Light.
Ponadto autorzy wypuścili wersję demonstracyjną podstawowej wersji gry. Demo pozwala nam bawić się przez trzy godziny i dostępne jest na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Wyniki sprzedaży Wiedźmin 3: Dziki Gon
Studio CD Projekt RED podało najnowsze wyniki sprzadaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. W ciągu sześciu tygodni po premierze produkcja rozeszła się w liczbie przekraczającej 6 milionów egzemplarzy. Natomiast w samej Polsce projekt znalazł 260 tysięcy nabywców.
Warto też dodać, że sprzedaż całej serii przekroczyła 14 mln egzemplarzy.
Polskie gry w Steam Greenlight
Kopanito All-Stars Soccer
Ledwie tydzień obecności w systemie Greenlight wystarczył polskiemu studiu Merixgames na zebranie wystarczającej liczby głosów, aby gra piłkarska Kopanito All-Stars Soccer została zaakceptowana do dystrybucji w usłudze Steam.
Autorzy nie zawracają sobie głowy realizmem i gra pełnymi garściami czerpać ma z takich klasycznych serii jak Sensible Soccer czy Kick Off.
CyberSentinel
Na powtórzenie sukcesu Kopanito All-Stars Soccer chrapkę ma inne polskie studio, czyli Mindhelix. Zespół jest w trakcie gromadzenia na Greenlight głosów na projekt CyberSentinel. Będzie to gra logiczna, w której pokierujemy hakerem włamującym się do systemów komputerowych. Całość zainspirowana jest wizją cyberprzestrzeni, jaka popularna była w gatunku science-fiction w latach 80. i 90. ubiegłego wieku.
Jak powstają sesje motion capture w polskich grach
Na koniec chcemy zwrócić Waszą uwagę na przygotowane przez Artura Kurasińskiego i opublikowane w zeszłym tygodniu na Youtube cztery filmiki pokazujące kulisy prac studia Mocap.pl, które odpowiedzialne było za sesje motion capture dla wielu największych polskich przebojów.
Ciekawe linki
- Premiera gry Dishonored Definitive Edition
- Premiera Gears of War: Ultimate Edition
- Gry w pudełkach: najciekawsze oferty na weekend 28-29 sierpnia
- Real Boxing 2 - efektowne screeny, czyli co Polacy potrafią zrobić na Unreal Engine 4
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - odtworzono stalowy i srebrny miecz Geralta