Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (14-20 grudnia 2015 r.)
Mimo szykowania się rodzimych firm do Świąt, udało nam się wygrzebać kilka ciekawych wieści z naszego rynku, dotyczących m.in. polskiego wydania Dark Souls III, pełnych wersji w CD-Action 01/2016 i dodatków z akcji #DrinkForDLC do Dying Light.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Zapowiedzi wydawnicze
Dark Souls III
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyło Dark Souls III, czyli trzecia część popularnego cyklu RPG-ów studia From Software. W naszym kraju produkcja trafi do sprzedaży równocześnie z europejską premierą, czyli 12 kwietnia przyszłego roku. W planach są wersje na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Na wszystkich trzech platformach gra otrzyma lokalizację kinową, a więc z polskimi napisami.
Osoby, które zamówią grę przed premierą, otrzymają grę w edycji Apocalypse, która zawierać będzie:
- Pełną wersję gry na wybraną platformę;
- Metalowe pudełko;
- Soundtrack na CD.
W sprzedaży dostępna będzie również Edycja Kolekcjonerska, w skład której wejdą:
- Pełna wersja gry;
- Figurka Czerwonego Rycerza;
- Album trylogii Dark Souls w twardej oprawie (A4);
- Metalowe pudełko;
- soundtrack na CD;
- 3 prasowanki na odzież;
- Materiałowa mapa;
- Kolekcjonerskie pudełko.
Gry z czasopism
CD-Action
W minionym tygodniu do sprzedaży trafił nowy numer magazynu CD-Action. Kosztuje on 15,99 złotych i dołączono do niego płytę z pełnymi wersjami gier:
- Assassin’s Creed: Liberation HD;
- Grand Ages: Rome – Gold Edition.
Wieści
Inner Chains - pierwsze screeny z polskiego horroru
Doczekaliśmy się wreszcie pierwszych screenów z projektu Inner Chains, czyli horroru, nad którym pracuje studio Telepath’s Tree, założone przez weteranów takich firm jak CD Projekt Red, Techland, People Can Fly, Flying Wild Hog czy Platige Image.
Niestety, przy okazji nie ujawniono żadnych konkretów odnośnie mechanizmów rozgrywki. Warto przypomnieć, że na razie potwierdzono jedynie wersję pecetową gry.
Dying Light
Miniony tydzień okazał się całkiem owocny dla fanów Dying Light. Przede wszystkim otrzymaliśmy nowy zwiastun fabularny Dying Light: The Following, czyli dużego dodatku, który ma trafić do sprzedaży na początku lutego przyszłego roku.
Twórcy ujawnili także zawartość nadchodzącego mniejszego DLC zatytułowanego #DrinkForDLC, które będzie częścią tzw. Edycji Rozszerzonej gry.
W rozszerzeniu #DrinkForDLC znajdzie się:
- Fontanna młodości – nowe zadania dostępne na terenie Starego Miasta.
- Woda 2.0 – projekt nowej broni, która zwiększa efekt rażenia prądem wszystkich innych broni.
- Wyzwania wodne – dwa zupełnie nowe wyzwania parkour zaprojektowane dla zadań związanych z wodą.
Sprzedaż czasopism branżowych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował dane z wynikami sprzedaży czasopism branżowych za trzy pierwsze kwartały tego roku. Tradycyjnie bezkonkurencyjne okazało się CD-Action, który w ciągu tego okresu uzyskało średnią miesięczną sprzedaż na poziomie 76 471 egzemplarzy. Najsłabiej poradził sobie magazyn Chip, którego średnia miesięczna sprzedaż spadła aż o 25,46%.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wypuścił także szczegółowe dane za wrzesień tego roku. Tu również wygrało CD-Action, ostatnia pozycja na liście także przypadła czasopismu Chip.
Ciekawe linki
- Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (14-18 grudnia 2015)
- Gry w pudełkach: najciekawsze promocje w przedświąteczny weekend