autor: Daniel Kazek
Podsumowanie drugiej odsłony akcji Humble Indie Bundle
Akcja Humble Indie Bundle #2 dobiegła końca. Promocyjny zestaw pięciu niezależnych gier przyniósł dochód rzędu 1.8 mln dolarów. Część pieniędzy z tej kwoty zostanie przeznaczona na cele charytatywne.
Akcja Humble Indie Bundle #2 dobiegła końca. Promocyjny zestaw pięciu niezależnych gier przyniósł dochód rzędu 1.8 mln dolarów. Część pieniędzy z tej kwoty zostanie przeznaczona na cele charytatywne.
Przypomnijmy, że w ramach tego niezwykłego przedsięwzięcia mogliśmy nabyć pięć gier: Braid, Machinarium, Osmos, Revenge of the Titans, Cortex Command (później zostały dodane tytuły z pierwszego Humble Indie Bundle). Zestaw nie miał ustalonej ceny i to my decydowaliśmy ile przeznaczymy na niego pieniędzy. Określaliśmy także procent z tej kwoty, który miał zostać przekazany organizacjom dobroczynnym. Inicjatywa cieszyła się dużym zainteresowaniem, o czym najlepiej świadczą opublikowane właśnie statystyki końcowe.
W ramach Humble Indie Bundle #2 zebrano dokładnie 1,823,749 dolarów i 19 centów. Najhojniejsze okazały się osoby korzystający z systemów Linux, którzy kompilację wycenili średnio na 13,76 dolarów. Na drugim miejscu uplasowali się posiadacze Maców (9.26 dolarów), a na trzecim użytkownicy Windowsów (6.67 dolarów ). Mimo iż ci ostatni oferowali najmniej, wpływy z ich datków okazały się największe. Średnio jeden nabywca zestaw kupował za 7.83 dolarów. Pakiet nabyło łącznie 232851 osób. Na pewno warto też spojrzeć na listę najbardziej szczodrych darczyńców. Niektórzy byli skłonni wydać nawet kilka tysięcy dolarów, jak choćby Markus Persson (o pseudonimie notch), twórca popularnego Minecrafta. Pomysłodawcy zakończonej już akcji obiecują, że niedługo udostępnią bardziej szczegółowe dane na jej temat.
Warto przypomnieć, że na pierwszym Humble Indie Bundle (zorganizowanym wiosną) zarobiono 1,273,588 dolarów. Progres jest więc widoczny i w przyszłości przedsięwzięcie zapewne będzie kontynuowane. Póki na głównej stronie inicjatywy możemy podać swój adres e-mailowy, co pozwoli twórcom informować nas o najnowszych wydarzeniach.