autor: Szymon Liebert
PlayStation Network ma 20 milionów zarejestrowanych użytkowników
W sieci pojawiły się dane liczbowe odnośnie popularności PlayStation Network i powiązanych z nią usług, pochodzące najprawdopodobniej z imprezy Destination PlaySation. Zgodnie z tymi informacjami w PSN zarejestrowało się już łącznie 20 milionów użytkowników z całego świata, a w wirtualnej krainie Home uruchomionej pod koniec zeszłego roku spotyka się już 4 miliony graczy.
W sieci pojawiły się dane liczbowe odnośnie popularności PlayStation Network i powiązanych z nią usług, pochodzące najprawdopodobniej z imprezy Destination PlaySation. Zgodnie z tymi informacjami w PSN zarejestrowało się już łącznie 20 milionów użytkowników z całego świata, a w wirtualnej krainie Home uruchomionej pod koniec zeszłego roku spotyka się już 4 miliony graczy.
PlayStation Network funkcjonuje już od 27 miesięcy i oprócz darmowych wersji demonstracyjnych oraz innych pomniejszych elementów oferuje również możliwość zrobienia zakupów. Korporacja Sony podała, że w systemie znajduje się już 14,5 tysiąca różnych pozycji, w tym prawie 6 tysięcy filmów (dostępnych głównie na terenie Stanów Zjednoczonych). Podobno w PlayStation Store zostało już zakupionych 380 milionów sztuk różnych wirtualnych dóbr, za łączną wartość przekraczającą 180 milionów dolarów.
Powyższe liczby można porównać z 17 milionami aktywnych użytkowników Xbox Live, o których mówiła niedawno firma Microsoft. Warto zauważyć oczywiście, że Sony podaje ogólną liczbę kont PlayStation Network, więc nie wiemy, ile z nich jest faktycznie używanych dzisiaj. Trudno określić, czy z serwisu sieciowego związanego z PlayStation 3 korzysta więcej osób niż w przypadku Live’a i konkurencyjnego Xboksa 360. Nawet pomimo tego liczba 20 milionów kont jest naturalnie sporym osiągnięciem.
Niezłą popularnością cieszy się usługa Life, zrzeszająca 2,6 miliona użytkowników. Wspomniany Home to wirtualny świat składający się jak na razie z prywatnych mieszkań graczy, głównego placu, kina, sklepów, kręgielni oraz dodatkowych obszarów związanych z różnymi markami. W Polsce aktualnie mamy dostęp do obszaru Red Bulla i lokacji związanej z grą Far Cry 2. Podobno w zabawie uczestniczy więc 4 miliony graczy, chociaż nie wiemy, na jakiej podstawie oparto tę liczbę.
Można więc przyjąć, że produkcja cieszy się popularnością. Już jakiś czas temu pisaliśmy, ze usługa została ściągnięta ponad 3 miliony razy. Na razie program jest wciąż w wersji testowej i powoli powiększa swoją ofertę. Wiemy o niektórych niespodziankach planowanych na najbliższe dni. W ciągu tego tygodnia dodany zostanie obszar poświęcony sieciowej strzelance Warhawk (zapewne będzie on dostępny w Europie z opóźnieniem).