autor: Krzysztof Nieradko
PlayStation Home – usługa zniknie z japońskiego rynku w przyszłym roku
Zgodnie z informacją ujawnioną przez japoński oddział Sony Computer Entertainment, usługa PlayStation Home – pozwalająca wykreować i wcielić się w swojego własnego awatara – zniknie z rynku w Japonii i reszcie państw azjatyckich do końca marca 2015 roku. Na razie nie ma pewności, czy to samo stanie się również w innych rejonach świata.
PlayStation Home to rozwijana już od dobrych kilku lat usługa internetowa, która pozwala posiadaczom konsoli PlayStation 3 na stworzenie swojego własnego awatara i kierowanie nim po wirtualnym świecie dostępnym z poziomu wspomnianej platformy. Jeżeli i Wy na swojej konsoli od Sony macie zainstalowanego Home’a, to powinniście go teraz eksploatować ze zdwojoną siłą. Wszystko dlatego, że istnieje duże prawdopodobieństwo zamknięcia tejże usługi. Azjatycki oddział Sony Computer Entertainment ogłosił, że PlayStation Home zniknie z rynku w Japonii i reszcie państw w Azji do końca marca 2015 roku. Jako swego rodzaju przygotowanie do zamknięcia tego internetowego środowiska, sprzedaż dedykowanej zawartości z poziomu usługi zawieszona zostanie już 24 września tego roku.
Sony nie ujawniło na razie powodów podjętej decyzji, jak również tego, czy omawiana usługa zostanie z czasem przeniesiona na konsolę PlayStation 4. Bardzo prawdopodobne jest jednak to, że – analogicznie do rynków azjatyckich – PlayStation Home już wkrótce przestanie być wspierane także w Europie i Ameryce Północnej. To na razie oczywiście tylko przypuszczenia, ale sami przyznacie, że nie bez podstaw.
PlayStation Home to usługa internetowa dostępna dla posiadaczy konsoli PlayStation 3, która pozwala na stworzenie swojego własnego awatara, późniejsze komunikowanie się z innymi graczami oraz wspólne spędzanie czasu w tym wirtualnym środowisku. Home jest więc swoistym połączeniem najtrafniejszych rozwiązań ze świata Second Life, internetowego serwisu społecznościowego MySpace i znanego z konsoli Xbox 360 systemu nagradzania szczególnych osiągnięć użytkowników.