PlayStation 6 może dostać Ray Tracing Reconstruction, a Path Tracing zagości w większej liczbie gier
Według przecieków, PS6 może otrzymać obsługę takich technologii, jak Ray Tracing Reconstruction, a Path Tracing trafi do większej liczby gier. Na nową generację konsol Sony musimy jednak poczekać jeszcze parę lat.
Sony nie podaje jeszcze żadnych informacji na temat PlayStation 6. Być może jest za wcześnie, aby mówić o jakichkolwiek technicznych szczegółach. Według cyklu wydawniczego konsoli, PS6 powinno być zaprezentowane najwcześniej w 2027 roku, biorąc pod uwagę fakt, że PS5 trafiło do sklepów w 2020 roku. Pojawienie się kolejnej generacji sprzętu do grania Sony zawsze stanowi wielkie wydarzenie i zarazem wprowadza nowe technologie, czego zatem tym razem możemy się spodziewać?
PS6 z RTR i Path Tracing?
Serwis RedGamingTech informuje na podstawie swoich źródeł, że nowe PlayStation może dysponować obsługą Ray Tracing Reconstruction i Path Tracing. Technologia śledzenia promieni stała się rozpowszechniona wraz z pojawieniem się kart RTX Nvidii. Funkcja oferowana jest także w obecnej generacji konsol PS5. PS6 na pewno przyniesie rozwój technologiczny i cały wachlarz graficznych technik, tego możemy być pewni.
Ray tracing vs. Path tracing
Nazwy obu technologii brzmią podobnie i zadaniem każdej z nich jest obliczanie trasy promieni światła w grze. Jednak obie techniki czynią to w nieco odmienny sposób. Ray tracing śledzi każdy z promieni od jego źródła, dla każdego pojedynczego piksela. Natomiast Path tracing polega na „uruchomieniu” jednocześnie dużej liczby promieni ze źródła i śledzeniu ich prawdopodobnych trajektorii po odbiciu.
W typowych zastosowaniach w grach może nie być dużej wizualnej różnicy pomiędzy tymi technologiami, lecz Path tracing wymaga znacznie mniejszej liczby obliczeń, a co za tym idzie – mniej wymaga od sprzętu. Jest rzecz jasna mniej dokładny od ray tracingu, ale można go stosować w sytuacjach, gdy precyzja nie jest konieczna, aby osiągnąć podobny efekt.
PlayStation 6 ma też położyć znacznie większy nacisk na ilość pamięci podręcznej, mówi się, że będą to kości pamięci typu GDDR7. Od jej premiery dzieli nas jeszcze kilka lat i takie dywagacje przypominają na razie dzielenie skóry na niedźwiedziu. Tymczasem możemy się cieszyć znacznie ulepszonym PS5 Slim (nazywanym czasem PS5 2.0), a znacznie prędzej do naszych rąk trafi PS5 Pro.
PS5 kupisz w salonie Mediaexpert
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!