autor: Krzysztof Sobiepan
Playerunknown’s Battlegrounds – hardkorowe serwery FPP potwierdzone
Część fanów uważa, że strzelanka Playerunknown’s Battlegrounds bywa nieuczciwa ze względu na wykorzystywanie trzecioosobowej kamery do zdobywania informacji o ukrytym przeciwniku. Autorzy zapowiedzieli więc dodanie serwerów, gdzie gracz będzie obserwować akcję jedynie „z oczu” swojej postaci.
Idzie nowe w grze Playerunknown’s Battlegrounds. Praktycznie od premiery tytułu we Wczesnym Dostępie Steam bardziej hardkorowi gracze narzekali na „oszustwa” związane z podglądaniem rogów budynków, okien i innych potencjalnych kryjówek za pomocą widoku TPP. Dzięki kamerze umieszczonej za plecami zdobywa się bardzo wiele informacji o położeniu wroga, a jednocześnie nie trzeba wystawiać własnej łepetyny do odstrzału (co jak wiadomo jest mało możliwe w prawdziwym życiu).
Marudzenia/prośby społeczności graczy zostały najwyraźniej wysłuchane i wsparcie dla serwerów jedynie z widokiem FPP będzie najprawdopodobniej zawarte w następnej dużej aktualizacji produkcji. Zaczęło się od nieśmiałego potwierdzenia dodania suwaka FOV (ang. field of view, czyli możliwości modyfikacji pola widzenia gracza w pierwszej osobie) przez jednego z deweloperów. Fani pozostawali odrobinę sceptyczni, aż do oficjalnego potwierdzenia hardkorowych serwerów przez samego Playerunknowna w wiadomości na Twitterze.
Po samym ogłoszeniu odpowiedział on też na garść pytań fanów, potwierdzając przy okazji parę faktów. Po pierwsze, ten rodzaj rozgrywki będzie najpierw testowany jedynie w trybach solo i duo, na serwerach amerykańskich i europejskich. Po dopracowaniu, alternatywna forma zabawy zostanie dodana we wszystkich regionach i wariantach rozgrywki. Po drugie, opcja „FPP only” nie będzie obowiązkowa i nijak nie wpłynie na osoby chcące pozostać na serwerach zapewniających większą widoczność. Gra jest trudna i bez dodatkowych ograniczeń, więc trudno się też im dziwić.
Kiedy można spodziewać się implementacji? Ostatni większy patch wypuszczono pod koniec czerwca, można więc liczyć, że kolejna duża aktualizacja zawita na serwerach w ostatnich dniach lipca.