Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 zadebiutowało na rynku
Kolejną dzisiejszą premierą (w Polsce) jest Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 – lekka sieciowa strzelanka od firmy Electronic Arts i studia PopCap Games, wydana na PC, PS4 i XOne. Pierwsze recenzje sugerują, że otrzymaliśmy bardzo dobrą grę dla fanów multiplayerowych potyczek.
Firma Electronic Arts w ostatnim czasie wydaje się mocno skupiona na gatunku sieciowych strzelanek dla graczy starszych i młodszych. Najpierw, w listopadzie 2015 roku, wypuszczony został Star Wars: Battlefront, a dziś na polskim rynku debiutuje Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, dwa dni po światowej premierze. Jest to kontynuacja kolorowego shootera z 2014 roku od uznanego studia PopCap Games, wydana na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One w kinowej polskiej wersji językowej (czyli z przetłumaczonymi napisami). Wprawdzie sugerowana cena gry jest trochę zaporowa (199,99 zł dla wersji PC i 289,99 zł w przypadku wydań konsolowych), ale możecie znaleźć korzystniejsze oferty, posługując się widoczną obok porównywarką cenową.
- Lekka, humorystyczna otoczka wojny między roślinami i zombie
- Oferuje multiplayer, co-op (również na podzielonym ekranie) i kampanię singleplayer
- W wieloosobowych pojedynkach bierze udział do 24 graczy
- Zawiera ponad 100 postaci podzielonych na 14 klas oraz 12 map
Ponieważ globalna premiera gry miała miejsce przedwczoraj, w sieci pojawiło się już wiele recenzji. Wynika z nich, że Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 to bardzo solidna produkcja, którą na pewno nie rozczarują się fani pierwowzoru. Oto wybrane oceny zagranicznych mediów:
- Gaming Trend – 90 / 100
- Destructoid – 9 / 10
- IGN – 8.2 / 10
- Polygon – 8 / 10
- GamesRadar+ – 4 / 5
- USGamer – 4 / 5
- EGM – 7.5 / 10
- GameSpot – 7 / 10
Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 81% w przypadku wersji na Xboksa One (na podstawie 44 recenzji) i 82% dla wydania na PlayStation 4 (13 recenzji). Krytycy chwalą głównie bogactwo i różnorodność zawartości w grze, przede wszystkim w odniesieniu do postaci i map. Również sfera wizualna i rozgrywka jako taka – jej dopracowanie, dynamika etc. – budzą raczej powszechne uznanie. Natomiast częste zarzuty padają pod adresem kampanii solowej, przypominającej raczej ciąg powtarzalnych samouczków niż tryb fabularny z prawdziwego zdarzenia.