autor: Mateusz Kądziołka
Planety w Star Wars: The Old Republic
Galaktyka jest ogromna i składa się z niezliczonych systemów planetarnych. Wiele z nich nadal stanowi tajemnicę. Część jednak na stałe wpisała się w krajobraz nieustającej walki pomiędzy Imperium a Republiką.
Znana Galaktyka ma średnicę ponad 100 tysięcy lat świetlnych i składa się z miliarda systemów gwiezdnych. Szacuje się, że wśród nich jest ponad milion zamieszkanych światów, a wiele z nich wciąż pozostaje nieznanych. Obecnie część systemów planetarnych została wyselekcjonowana do dalszych badań. Według przekonań analityków, to właśnie tam zadecyduje się przyszłość Galaktyki.
W grze Star Wars: The Old Republic gracze mogą zwiedzić w sumie siedemnaście światów. Cztery z nich to tzw. planety startowe, na których rozpoczynamy naszą przygodę w zależności od tego, po której stronie konfliktu się opowiedzieliśmy i którą klasą gramy.
- Hutta – Bounty Hunter i Imperial Agent
- Korriban – Sith Warrior i Sith Inquisitor
- Ord Mantell – Trooper i Smuggler
- Tython – Jedi Knight i Jedi Consular
Oprócz nich jest jeszcze trzynaście planet, które odwiedzimy w późniejszych etapach naszej wędrówki przez Galaktykę. Część z nich jest zajęta przez Imperium, kilka jest pod jurysdykcją Republiki, a pozostałe pozostają niezależne.
- Alderaan – niezależna
- Balmorra – niezależna
- Belsavis – republikańska
- Corellia – republikańska
- Coruscant – republikańska
- Dromund Kaas – imperialna
- Hoth – niezależna
- Ilum – niezależna
- Nar Shaddaa – niezależna
- Quesh – republikańska
- Tatooine – niezależna
- Taris – niezależna
- Voss – niezależna