autor: Janusz Guzowski
Planet Coaster – zobacz gameplay z wersji alfa
Deweloperzy ze studia Frontier Developments udostępnili wybranym portalom i redakcjom fragment wersji alfa gry Planet Coaster – duchowego spadkobiercy serii RollerCoaster Tycoon. W związku z tym w sieci pojawiły się zapisy poszczególnych prezentacji rozgrywki. Część z nich możecie zobaczyć w rozwinięciu wiadomości. Tytuł ma ukazać się pod koniec 2016 roku.
Deweloperzy ze studia Frontier Developments zaprezentowali wybranym serwisom fragment gry Planet Coaster. W pokazach wzięły udział redakcje takich portali jak PC Games Network, Eurogamer czy jutuber Guude z grupy MindCrack. W trakcie prezentacji testującym tytuł towarzyszył producent gry, Richard Newbold, który komentował rozgrywkę i udzielał wyjaśnień dotyczących poszczególnych elementów. Tytuł, który ma być duchowym następcą serii RollerCoaster Tycoon, zapowiedziano ponad rok temu.
Do testów udostępniono grę w wersji alfa. Twórcy chcieli zaprezentować przede wszystkim działanie narzędzi służących tworzeniu parku rozrywki, nie uwzględniono zatem systemu ekonomicznego, którego konstrukcji można się domyślać i który nie powinien odbiegać znacząco od standardów gatunku.
Celem zabawy w Planet Coaster jest stworzenie najlepszego i najbardziej dochodowego parku rozrywki na świecie. Twórcy obiecują zróżnicowane narzędzia służące dostosowywaniu tworzonego parku i jego otoczenia do naszych pomysłów. Każdy instrument będzie miał kilka trybów zastosowania, podobnie jak w nowoczesnych programach graficznych, ale korzystanie z zaproponowanych rozwiązań ma być łatwe i intuicyjne. W prezentowanych materiałach nie zobaczyliśmy wszystkich możliwości tego systemu – z jednej strony czas testowania wersji alfa był ograniczony, z drugiej do gry siadały osoby bez wcześniejszego obeznania z nią, co w oczywisty sposób ograniczało pole manewru. Deweloperzy zapewniają jednak, że będziemy mogli zrealizować niemal każdy swój pomysł – łącznie z usunięciem elementów podłoża i pozostawieniu wyżej położonych warstw, tak by uzyskać efekt wiszących skał, przypominający to, co mogliśmy zobaczyć w filmie Avatar.
Stawianie i modyfikowanie poszczególnych obiektów ma być niezwykle łatwe dzięki ich modularnej konstrukcji. W ramach poszczególnych budynków będziemy mogli dowolnie kształtować ułożenie ich elementów składowych i dodawać nowe w razie potrzeby. Dzięki temu stworzymy piętrowe toalety albo rozciągnięte bary szybciej obsługi z wieloma miejscami.
Oprócz stawiania atrakcji i budowania kolejek górskich będziemy musieli zadbać także o infrastrukturę naszego parku. Z jednej strony niezmiernie ważne jest odpowiednie budowanie ścieżek. Właściwe zaprojektowanie szlaków, uwzględniające wiele zróżnicowanych atrakcji, może znacząco zwiększyć naszą szansę na zarobek. Równie istotne są dodatkowe punkty usługowe, takie jak toalety czy budki z jedzeniem. Jednym z naszych obowiązków będzie zapewnienie odpowiedniego personelu do obsługi tych miejsc. Wybór właściwych pracowników i dbanie o ich zadowolenie są o tyle ważne, że szczęśliwy sprzedawca szybciej obsługuje klientów, a przez to generuje większy zysk.
O tym, czy nasi klienci będą zadowoleni z wizyty, ma decydować szereg czynników. Deweloperzy podkreślają, że stworzony przez nich system uwzględnia nie tylko takie zmienne jak poziom pobudzenia przeżytymi atrakcjami, głód, czy konieczność skorzystania z toalety, ale też bardziej subtelne kwestie jak tematyczność parku czy przyjazne otoczenie. Nie powinniśmy mieć jednak problemów z oceną stanu naszych podopiecznych. Twórcy zdecydowali się bowiem na bardzo ekspresywny sposób wyrażania przez nich aktualnych stanów i emocji. A zatem, jeśli będą okazywać radość, będzie to wyglądało, jakby przeżywali najszczęśliwszy dzień życia. Z drugiej strony, niezadowolony klient zaprezentuje gamę zachowań osoby przeżywającej tragedię osobistą.
Jak działa nasz parki rozrywki, będziemy mogli się przekonać także na własnej skórze. Deweloperzy zaimplementowali bowiem system pozwalający doświadczać świata gry z perspektywy wybranego odwiedzającego. Kamera z rzutu izometrycznego przechodzi wówczas w ten bardziej przypominający gry akcji. Dzięki temu możemy zobaczyć, co dokładnie widzą nasi klienci w danym momencie zabawy. Jest to o tyle ciekawe, że w grze występuje cykl dnia i nocy, dzięki czemu nasz park po zmroku zostaje skąpany w feerii barw.
Przewidziano także szereg opcji społecznościowych. W pełnej wersji będziemy mogli swobodnie odwiedzać parki naszych znajomych i korzystać z obecnych tam atrakcji, jak również zapraszać wybrane osoby do siebie. Oprócz tego gra umożliwi zapisywanie projektów naszych atrakcji i dzielenie się nimi online. Dzięki temu uzyskamy dostęp do całej gamy gotowych szkiców, które będziemy mogli zaimplementować bezpośrednio lub dostosować do własnych potrzeb. Twórcy chcą w ten sposób umożliwić wymianę pomysłów i idei wewnątrz społeczności i doprowadzić do rozpowszechnienia się najciekawszych i najbardziej funkcjonalnych rozwiązań.
Deweloperzy w najbliższym czasie planują poszerzać grę o nowe elementy. Od jutra wczesną wersję będą mogły testować osoby, które zdecydowały się na odpowiedni preorder. Tytuł powinna ukazać się pod koniec tego roku na komputerach osobistych.