Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2009, 16:21

autor: Piotr Doroń

Plan wydawniczy City Interactive na 2009 rok

Firma City Interactive, jeden z największych podmiotów działających na polskim rynku elektronicznej rozrywki, podzieliła się z nami szczegółami ze swojego globalnego planu wydawniczego na 2009 rok. Uwzględniła w nim tytuły, które zostaną wydane nie tylko w krajach Starego Kontynentu, ale także w Azji, Australii, Nowej Zelandii, RPA, a także w sporej części w Ameryce Północnej.

Firma City Interactive, jeden z największych podmiotów działających na polskim rynku elektronicznej rozrywki, podzieliła się z nami szczegółami ze swojego globalnego planu wydawniczego na 2009 rok. Uwzględniła w nim tytuły, które zostaną wydane nie tylko w krajach Starego Kontynentu, ale także w Azji, Australii, Nowej Zelandii, RPA, a także w sporej części w Ameryce Północnej.

Plan wydawniczy City Interactive na 2009 rok - ilustracja #1

Marek Tymiński, prezes City Interactive oznajmił, że tegoroczny plan wydawniczy firmy jest bardzo silny. Tymiński jest przekonany, że może „konkurować z najlepszymi grami w poszczególnych gatunkach, szczególnie naszymi grami konsolowymi oraz przygodówkami na PC ”. W planie znajduje się szesnaście pozycji, a niektóre marki mają już na rynku swoich oddanych fanów. Nie oznacza to jednak, że pozostałe gatunki będą traktowane po macoszemu.

Największe wyzwanie stoi przed grami z segmentu FPS. W trwających obecnie projektach widać już wiele udoskonaleń - między innymi zdecydowanie poprawiliśmy większość z tych rzeczy, na które zwracały nam uwagę media i dodaliśmy wiele nowych. Jesteśmy bardzo zmotywowani, by gry powstające w naszych studiach spełniły oczekiwania, jakie dziś stawiają wobec nich wymagający gracze, zarówno pecetowi, jak i konsolowi ” - powiedział Tymiński. Według oceny prezesa City Interactive wśród strzelanin największe szanse na sukces ma trzecia odsłona Code of Honor. Zwyżkująca tendencja (druga odsłona otrzymywała noty średnio o 8-10% lepsze niż jedynka) zwiastuje, że najnowsza część przygód członków Francuskiej Legii Cudzoziemskiej będzie jeszcze lepsza i bardziej dopracowana.

Tymiński zwraca również uwagę na kilka produkcji, które zostaną wydane na konsole Nintendo – NDS-a i Wii. Wśród nich spore szanse na odniesienie sukcesu ma konwersja pecetowej przygodówki Art of Murder. Do jej premiery dojdzie jednak dopiero w listopadzie 2009 roku. Warto przy okazji zaznaczyć, że daty ujęte w poniższej tabeli dotyczą rynku europejskiego.

Na koniec chcielibyśmy również przypomnieć, że City Interactive, o czym przedstawiciele firmy poinformowali przed kilkoma dniami, zagości na zbliżających się targach E3 w roli wystawcy. Firma w dniach 2-4 czerwca zaprezentuje m.in. takie pozycje, jak: Code Honor 3 i Chronicles of Mystery: The Tree of Life na PC, Party Designer i Chronicles of Mystery: Curse of the Ancient Temple na NDS-a, a także Redneck Chicken Riot na Wii.

TYTUŁ

PLATFORMA

PREMIERA

Brain College: Magic Shop

PC

maj 2009

Logic Machines

NDS

maj 2009

Brain College: Pharaoh’s Mystery

PC

czerwiec 2009

Code of Honor 3

PC

czerwiec 2009

Brain College: Mary Celeste

PC

lipiec 2009

Farm Frenzy 2

NDS

sierpień 2009

Redneck Chicken Riot

Wii

sierpień 2009

Chronicles of Mystery: Curse of The Ancient Temple

NDS

sierpień 2009

MindTraining

NDS

sierpień 2009

Stealth Game (tytuł roboczy)

PC

wrzesień 2009

Party Designer

NDS

wrzesień 2009

National Geographic: Lost Cities of Amazon

PC

wrzesień 2009

Brain College: Shutter Island

PC

wrzesień 2009

Chronicles Of Mystery: The Tree of Life

PC

październik 2009

Art of Murder: Cards of Destiny

PC

listopad 2009

Ancient Quest of Saqqarah

NDS

listopad 2009

Combat Wings

Wii

listopad 2009

Sniper: Southern Strike

PC

listopad 2009

Art of Murder

NDS

listopad 2009

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry