Nadchodzi strzelanka dla fanów STALKER-a - Pioner
Studio GFA Games pracuje nad strzelanką MMO Pioner, która zainspirowana jest serią S.T.A.L.K.E.R. W grze znajdziemy m.in. postapokaliptyczny klimat, anomalie i mutanty.
Rosyjskie studio GFA Games oficjalnie zapowiedziało projekt Pioner, czyli postapokaliptyczne survivalowe MMORPG pełnymi garściami czerpiące z serii S.T.A.L.K.E.R. Piszemy „oficjalnie”, gdyż w rzeczywistości o projekcie wiadomo było od kilku lat, ale do tej pory udostępniano jedynie materiały graficzne pokazujące modele broni czy fragmenty lokacji. Teraz twórcy wreszcie ujawnili informacje o rozgrywce i fragmenty gameplaya.
Gra zmierza na pecety i powstaje w oparciu o silnik Unreal. Akcja Pioner będzie osadzona na wyspie pełnej sowieckich instalacji, porzuconych blokowisk i sekretnych baz. W wyniku niesprecyzowanej katastrofy miejsce to zapełni się niebezpiecznymi anomaliami, a lokalna roślinność i zwierzęta staną się ofiarami mutacji. Udamy się tam, aby uratować towarzyszy broni oraz odnaleźć tajemniczą stację badawczą MOGILNIK.
Wydarzenia w grze będziemy obserwowali z perspektywy pierwszoosobowej, a walka będzie przypominała klasyczne FPS-y. Pioner ma zaoferować rozbudowany system modyfikowania uzbrojenia, pozwalający konstruować własne dodatki zmieniające działanie broni. Możliwe będzie nawet wykorzystywanie artefaktów z anomalii do zasilania bardziej nietypowych zabawek.
Rozwój bohatera odbywać się ma w ramach tzw. systemu wpływów. Statystyki postaci nie będą ulegały zmianom, a gromadzone doświadczenie zapewni nam dostęp do coraz lepszych sprzedawców oraz nowych misji. Poziom wpływów ulepszać mamy wykonując zadania oraz odnosząc sukcesy jako kupcy i przemytnicy. Świat gry kontrolować mają cztery frakcje, a wypełnianie dla nich misji wpłynie na stosunek sił na wyspie i rozwój fabuły.
Pioner skoncentruje się na rozgrywkach PvE, czyli przeciwko AI. Gracze będą mogli swobodnie eksplorować niebezpieczny świat, wypełniać misje oraz brać udział w rajdach. Pojawią się również potyczki PvP – z innymi użytkownikami będziemy mogli walczyć w specjalnych sekcjach mapy nazwanych „pustymi ziemiami”, gdzie znajdziemy cenne surowce pozostawione przez rosyjskie wojsko.
Zabawę uatrakcyjni system symulujący akcje postaci i zwierząt kierowanych przez AI. Będą one wchodziły w interakcje ze sobą i zmieniały zachowanie w zależności m.in. od pory dnia. Nocami na żer wyjdą najgroźniejsze potwory.