autor: Michał Kułakowski
Pierwszy screen Dragon Age III; BioWare o wykorzystaniu w grze silnika Frostbite 2.0
W sieci pojawił się pierwszy, bardzo niewyraźny screen z gry Dragon Age III. Został on pokazany podczas publicznej prezentacji jednego z przedstawicieli BioWare, zorganizowanej w ramach festiwalu animacji w brytyjskim Bradford. W trakcie wykładu twórca powiedział także sporo o wykorzystaniu przez dewelopera silnika Frostbite 2.0.
Pierwszy screen z gry Dragon Age III został pokazany publiczności zebranej na wykładzie Neila Thompsona, nadzorującego w BioWare stronę artystyczną produkcji tego tytułu. Prezentacja dewelopera została zorganizowana w ramach festiwalu animacji w brytyjskim mieście Bradford. Obrazek był jedną z ilustracji ewolucji jaką przeszły gry na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Thompson podkreślił, że to pierwszy przypadek gdy mogą zobaczyć go ludzie spoza studia. Chociaż zrzut ekranu był widoczny przez kilka sekund, to jeden ze słuchaczy wykazał się refleksem i zrobił niewyraźną fotografię, którą zamieszczamy poniżej. Niestety, chociaż screen został pokazany już szerszej publiczność, BioWare nadal nie udostępniło jego oryginalnej wersji, jak zazwyczaj ma to miejsce w tego typu przypadkach. Jak się okazuje, nie przeszkadza to fanom, którzy już teraz spekulują co możemy na nim zobaczyć.
Znacznie ciekawsze od zdjęcia okazać się mogą odpowiedzi dewelopera na pytania publiczności, które dotyczyły wykorzystania silnika Frostbite 2.0 wokół którego ma zostać zbudowane Dragon Age III. Na pytanie o to jak wpływa on na proces produkcji, Thompson odpowiedział:
Seria Mass Effect została stworzona na bazie Unreal Engine, Dragon Age na autorskim Eclipse. Myślę, że ktokolwiek grał w Dragon Age II zgodzi się, że jego silnik mocno już zgrzytał w dniu premiery tytułu. (…) Frostbite jest piękną, naprawdę piękną technologią. W trakcie produkcji Dragon Age III zauważyliśmy, że nasi artyści, dotychczas męczący się się z Eclipse, z łatwością i radością przechodzą na pracę z nowym enginem. Co więcej, wyniki jakie teraz osiągają są zdumiewające.
Kontynuując stwierdził:
Wszystko to sprawia, że zadania związane z moją posadą są znacznie łatwiejsze. Mogę skupić się na najważniejszych dyskusjach dotyczących estetyki gry i tego co chcemy osiągnąć. Kiedy jesteś projektantem postaci bądź scenografii skupiasz się na drobnych elementach. Jako dyrektor artystyczny musisz zajmować się całością tytułu, tym jak wszystkie te puzzle będą do siebie pasować i czy okażą się ze sobą spójne. Silnik taki jak Frostbite pozwala nam zająć się naprawdę istotnymi aspektami, nie musimy już przejmować się ograniczeniami technologii i walczyć o to, by niektóre z pomysłów w ogóle zadziałały.
Zgodnie z zapowiedzią, Dragon Age III powinien ukazać się w pod koniec przyszłego roku na konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3, a także komputerach PC. To pierwsza flagowa gra BioWare, która zostanie wydana po odejściu ze studia jego dwóch założycieli. Tytuł ma oferować znacznie bogatszą historię, możliwości modyfikacji postaci oraz ogromne lokacje. Gra ma znajdować się w pre-produkcji znacznie dłużej niż Mass Effect czy Dragon Age: Origins.