autor: Artur Falkowski
Pierwszy filmik z rozgrywki w Far Cry 2
Na łamach serwisu GameTrailers opublikowano filmik z prezentacji rozgrywki w grze Far Cry 2. Chociaż pokazywana była wersja pre-alfa, kilkanaście minut wystarczyło, by zademonstrować, w jaką stronę podążają twórcy.
Na łamach serwisu GameTrailers opublikowano filmik z prezentacji rozgrywki w grze Far Cry 2. Chociaż pokazywana była wersja pre-alfa, kilkanaście minut wystarczyło, by zademonstrować, w jaką stronę podążają twórcy. Oto, czego mogliśmy się dowiedzieć:
Zgodnie w wcześniejszymi informacjami, Far Cry 2 osadzone zostanie w Afryce. Przyjdzie nam więc zwiedzać nie tylko dżunglę, ale również rozległe sawanny. Możemy zapomnieć o wątkach fantastycznych. Nie uświadczymy tu ani mutantów, ani żadnych super mocy. Gra, zdaniem twórców, ma być kolejnym krokiem w stronę realizmu.
Do dyspozycji gracza oddany zostanie teren wielkości 50 kilometrów kwadratowych. Będzie można przemieszczać się po nim dowolnie, a kolejne partie będą doczytywane w trakcie rozgrywki, więc nie uświadczymy uciążliwych loadingów.
W pokazanym fragmencie rozgrywki zaprezentowano destrukcję otoczenia, która nawet w tak wczesnej wersji potrafi zrobić wrażenie. Z drzew można zestrzeliwać gałęzie, niszczyć krzaki pędzącym samochodem, czy też rozwalać całe budynki.
Jeżeli chodzi o przeciwników, mają być sterowani przez zaawansowane AI. Na ich zachowanie wpływ będą miały nie tylko czyny naszego bohatera, ale również pora dnia i nocy. Będziemy mogli więc wpaść do obozu wroga w momencie, kiedy wszyscy zasiadają do posiłku, albo przekraść się w nocy, gdy większość osób śpi i tylko nieliczne patrole czuwają.
W trakcie prezentacji kilkakrotnie pokazano strzelaninę. Jak przyznał prowadzący, przeciwnicy będą niezwykle agresywni. Twórcy pragną, by w trakcie starcia gracze byli zmuszeni do ciągłego ruchu. „Jeżeli zatrzymacie się na zbyt długo, wpadniecie w nie lada kłopoty” – powiedział. Przy okazji pokazał również to, w jaki sposób będziemy leczyć naszego bohatera. Można zapomnieć o apteczkach i innych przedmiotach znanych z tego rodzaju gier. Zamiast tego twórcy wprowadzili do Far Cry 2 system samodzielnego leczenia ran. Jako przykład pokazano wyciąganie naboju, który utkwił w dłoni – a to dopiero początek tego, co nas czeka. W zależności od rodzaju obrażenia, będziemy musieli zastosować inny rodzaj pierwszej pomocy. Przykładowo jeżeli w trakcie wypadku samochodowego zwichniemy rękę, przyjdzie nam ją samodzielnie nastawić.
Czasami natkniemy się na innych najemników, którzy wcale nie muszą przejawiać wobec naszego bohatera wrogich zamiarów. Jeżeli będziemy chcieli, znajdziemy w nich sojuszników. Pomogą nam w co trudniejszych zadaniach, a w zamian będą oczekiwać tego samego. Nic nie stanie też na przeszkodzie, by ich zabić i obrabować z broni.
W grze, podobnie jak w pierwszej części, będziemy mogli używać pojazdów i to nie tylko czterokołowych. Nie zabraknie również możliwości skorzystania z lotni i podziwiania rozległego terenu gry. Takim właśnie widokiem zakończyła się pokazana we wspomnianym filmiku prezentacja.
Przypominamy, że gra przygotowywana jest z myślą o komputerach PC przez doświadczone studio deweloperskie Ubisoft Montreal. Powinna trafić na rynek w pierwszym kwartale przyszłego roku.