futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 24 października 2009, 11:45

autor: Filip Grabski

Pierwszy benchmark obsługujący DirectX 11 już dostępny

Standardowy gracz po usłyszeniu słowa benchmark najprawdopodobniej pomyśli od produktach firmy Futuremark, czyli znanej serii 3D Mark. Tymczasem to nie ta firma jest odpowiedzialna za udostępnienie pierwszego testu pokazującego możliwości nowego DirectX. Panie i Panowie – oto Heaven autorstwa Unigine.

Standardowy gracz po usłyszeniu słowa benchmark najprawdopodobniej pomyśli od produktach firmy Futuremark, czyli znanej serii 3D Mark. Tymczasem to nie ta firma jest odpowiedzialna za udostępnienie pierwszego testu pokazującego możliwości nowego DirectX. Panie i Panowie – oto Heaven autorstwa Unigine.

Windows 7 na rynku już zadebiutował, więc wypadałoby zobaczyć, czy udostępniony wraz z nim DX11 jest czegoś wart. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem któregoś z nowych Radeonów serii HD5XXX i zainstalowałeś już nowe „okienka”, to pobierz z oficjalnej strony producenta ważący niespełna 130MB plik instalacyjny i rozkoszuj się bardzo ładną animacją podróży po zawieszonych w powietrzu wyspach. Prócz biernego podziwiania rozmyć, miękkich cieni, tesselacji i całej masy innych efektów, których zapewne i tak nie zapamiętasz (lub wręcz nie zauważysz) będzie można samemu przejść się po tej krainie dzięki wbudowanemu trybowi intreaktywnemu. Dla tych mniej szczęśliwych nie-posiadaczy mamy miłą informację: benchmark obsługuje również starsze technologie: DX9 i 10. Poza tym firma przygotowała dwa filmiki do obejrzenia na YouTube. W jednym podziwiamy moc wspomnianej już tesselacji, a w drugim rozkoszujemy się czterominutową wycieczką po Heaven.

  1. pobierz Heaven,
  2. obejrzyj prezentację tesselacji,
  3. obejrzyj demo Heaven.

Pierwszy benchmark obsługujący DirectX 11 już dostępny - ilustracja #1

Tyle kasy poszło na opracowanie DX11, a wszystko nadal rozmazane jak w reklamie leków wzmacniających.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej