autor: Grzegorz Ferenc
Pierwsze poprawki do gry Diablo III. Koniec błędu z tarczą towarzyszy
Na oficjalnej stronie społecznościowej gry firmy Blizzard pojawił się opis pierwszych poprawek i zmian balansu rozgrywki. Nie jest to jeszcze oficjalna łatka, ale na bieżąco wprowadzane do gry modyfikacje. Na pierwszy rzut poszło ponad 30 drobnych błędów i wybrane umiejętności niektórych klas.
Premiera Diablo III za nami, a wyniki o znakomitej sprzedaży zostały podane do wiadomości. Dla firmy Blizzard rozpoczął się więc czas stopniowego poprawiania błędów, balansowania gry i doszlifowywania rozgrywki. Na oficjalnej stronie gry Blizzarda zamieszczono listę wielu drobnych modyfikacji, które zaimplementowano w Diablo III w dniach 18 i 22 maja.
Z najważniejszych zmian warto podkreślić usunięcie błędu, który powodował rozłączenie z serwerem po wyposażeniu towarzysza w tarczę przy rozgrywce Łowcą demonów. Ponadto na pierwszy ogień poszło ponad 30 usterek wpływających na grę i usługi domu aukcyjnego.
Pierwszym, wprowadzonym już do gry zmianom balansu poddano niektóre umiejętności Łowcy demonów, Mnicha i Czarownika. Są wśród nich m. in. skrócenie czasu trwania umiejętności Zasłona dymna z runą Uporczywa mgła, zmiany sposobu działania umiejętności Mantra uzdrawiania z runą Pełnia ochrony, a także redukcja ilości obrażeń, jakie może zaabsorbować postać dzięki umiejętności Pancerz energii z runą Pancerz energetyczny do 100% życia postaci.
Wprowadzone modyfikacje są jedynie początkiem odpowiedzi Blizzarda na wiele spostrzeżeń graczy dotyczących błędów występujących w grze lub zbyt dużej siły niektórych klas. Jeszcze przed premierą tytułu Jay Wilson, główny projektant Diablo III, zapowiadał, że w najbliższym czasie po premierze ukażą się co najmniej dwie łatki balansujące rozgrywkę. Druga z nich ma wprowadzić oczekiwany przez wielu tryb Areny PvP.