autor: Szymon Liebert
Pierwsze obrazki z brudnego Tomb Raidera
Nie spodziewaliśmy się, że w tym roku zobaczymy jeszcze nowe materiały z restartu Tomb Raidera. Tymczasem Game Informer opublikował kilka wyselekcjonowanych i wykadrowanych obrazków oraz grafik koncepcyjnych, które pokazują fragmenty produkcji. Potwierdzają się wcześniejsze przypuszczenia – w nowej przygodzie Lara Croft na pewno się ubrudzi i dostanie w kość.
Nie spodziewaliśmy się, że w tym roku zobaczymy jeszcze nowe materiały z restartu Tomb Raidera. Tymczasem Game Informer opublikował kilka wyselekcjonowanych i wykadrowanych obrazków oraz grafik koncepcyjnych, które pokazują fragmenty produkcji. Potwierdzają się wcześniejsze przypuszczenia – w nowej przygodzie Lara Croft na pewno się ubrudzi i dostanie w kość.
Na stronach wspomnianego magazynu opublikowano nie tyle kompletną galerię, co raczej jej fragmenty i najciekawsze wycinki. Oglądamy na nich młodszą Larę, która przemierza podziemia z pochodnią i przygląda się pułapkom, przedziera się przez płonące pomieszczenie, wykonuje spektakularne ewolucje, zwisa z sufitu i walczy o życie za pomocą quick-time eventów.
W oczy rzuca się nowy wizerunek bohaterki, która z plastikowej lalki stała się znacznie bardziej naturalną postacią. Do tej pory Lara przeważnie w magiczny sposób unikała zadrapań i widocznych uszkodzeń. W nowym Tomb Raiderze zupełnie się to zmieni, bo postać na obrazkach jest wyraźnie poobijana, pobrudzona i połatana prowizorycznymi opatrunkami.
Materiały graficzne zostały opublikowane przez Game Informer.
Restart Tomb Raidera zabierze nas na niebezpieczną wyspę i wprowadzi otwarte środowisko. W grze poznamy losy młodszej i jeszcze nieukształtowanej Lary Croft. Twórcy chcą w ten sposób pokazać bohaterkę w ludzkim świetle i zerwać w pewnym stopniu z jej dotychczasowym wizerunkiem, którego najważniejszym punktem był przesadnie duży biust.
Same obrazki wiele nam nie mówią o jakości gry, ale potwierdzają, że ekipa z Crystal Dynamics chce odświeżyć serię i przystosować ją do współczesnej publiki. Dzięki temu nowy Tomb Raider ma szansę stać się nową jakością, a nie tylko zestawem misji. Krokiem w tym kierunku jest poboczny projekt studia, czyli kooperatywna Lara Croft and the Guardian of Light.