autor: Andrzej Mielczarek
Pierwsze informacje dotyczące Neverwinter Nights 2 ujawnione
Znamy już pierwsze detale wielce oczekiwanego sequela Neverwinter Nights. Druga część jednej z najważniejszych gier cRPG na PC wyjdzie spod ręki ludzi z Orange Country, wchodzących w skład koncernu Obsidian Entertainment. W składzie Obsidiana widnieje wielu twórców, którzy w przeszłości powiązani byli z Black Isle Studios. Firmy tej nie trzeba zresztą przedstawiać - to właśnie ludzie z Black Isle współpracowali przy tworzeniu największych pecetowych hitów cRPG ostatnich lat, z Neverwinter Nights włącznie.
Znamy już pierwsze detale wielce oczekiwanego sequela Neverwinter Nights. Druga część jednej z najważniejszych gier cRPG na PC wyjdzie spod ręki ludzi z Orange Country, wchodzących w skład koncernu Obsidian Entertainment. W składzie Obsidiana widnieje wielu twórców, którzy w przeszłości powiązani byli z Black Isle Studios. Firmy tej nie trzeba zresztą przedstawiać - to właśnie ludzie z Black Isle współpracowali przy tworzeniu największych pecetowych hitów cRPG ostatnich lat, z Neverwinter Nights włącznie.
Feargus Urquhart, prezydent Obsidian Entertainment, nie był skory do wyjawienia szczegółowych informacji na temat NwN 2, nic dziwnego, wszakże wszelkie detale o tej grze należą obecnie do najbardziej 'zakonspirowanych'. Mimo to, udało nam się zgromadzić garść faktów, które teraz pokrótce przedstawimy. Neverwinter Nights 2 ma być godną kontynuacją pierwotnego hitu - możemy się spodziewać, podobnie jak w pierwszej części, zajmującej i arcyciekawej kampanii dla jednego gracza oraz mocarnych narzędzi do tworzenia własnych przygód i scenariuszy. Ponadto, Urquhart swymi zagadkowymi wypowiedziami dał nam do zrozumienia, iż cała ekipa Obsidiana przez wiele ostatnich lat zajmowała się nie tylko samym tworzeniem gier RPG, ale także graniem i obserwowaniem środowiska komputerowych gier fabularnych. Panowie z Obsidiana doszli między innymi do wniosku, iż klasyczne produkcje z tego gatunku mogą być programami o wiele bardziej zajmującymi, aniżeli większość nowoczesnych produktów pseudo-fabularnych, w których z trudem możemy się doszukać prawdziwego ducha RPG.
Urquhart zapewnił ponadto, iż cały zespół pracujący nad NwN 2 dołoży wszelkich starań, żeby sprostać wysokim wymaganiom wiernej rzeszy miłośników. Jednym z pierwszych założen Obsidiana i BioWare było to, iż sequel Neverwinter Nights będzie tworzony w oparciu o silnik pierwszej części gry - Aurora. Pozwoli to całej społeczności fanów na tworzenie i konstruowanie przygód bez potrzeby uczenia się wszystkiego od nowa. Nowy Engine byłby prawdopodobnie kompletnie niekompatybilny z pierwowzorem, co znacząco mogłoby wydłużyć czas powstawania pierwszych modułów (pamiętamy przecież jak wielkie problemy sprawiała z początku Aurora oraz ile musieliśmy czekać na grywalne i godne uwagi moduły).
Fakt oparcia drugiej części gry na starym silniku nie oznacza, że NwN 2 będzie wyglądać dokładnie tak samo jak poprzednik. Twórcy zamierzają włożyć mnóstwo pracy w ulepszenie i rozwinięcie silnika graficznego oraz dopracowanie interface'u użytkownika, szczególnie w rozgrywce sieciowej. Co więcej, Obsidian w toku prac będzie mógł liczyć na pomoc mistrzów z BioWare. Są także dostępne pierwsze szkice oraz concept arty, które jednak nie dają praktycznie żadnego poglądu na to, jak będzie prezentowała się - są to materiały mające raczej inspirować i ukierunkowywać grafików.
Informacje na temat NwN 2 nadal są szczątkowe, jednak mając na uwadze wcześniejsze dokonania ludzi pracujących nad projektem, nie będziemy zaskoczeni, jeśli sequel NwN dorówna popularnością poprzednikowi. Niestety, data premiery jest jeszcze bardzo odległa – na Neverwinter Nights 2 przyjdzie nam poczekać aż do 2006 roku.