autor: Grzegorz Ferenc
Pierwsze filmiki z zamkniętej bety gry Warface – darmowej strzelanki firmy Crytek
W sieci pojawiły się pierwsze filmiki z zamkniętej, rosyjskiej bety najnowszej strzelaniny studia Crytek. Gra jest tworzona z myślą o segmencie free-to-play i rynku azjatyckim.
W chwili gdy czytacie te słowa, wielu rosyjskich miłośników strzelanek bierze udział w zamkniętej becie Warface – najnowszej gry niemieckiego studia Crytek, tworzonej przez jej oddziały w Kijowie, Seulu i Frankfurcie. Fragmenty ich wyczynów pojawiły się dzisiaj w Internecie.
Trudno nie odnieść wrażenia, że rozgrywka jest bliźniaczo podobna do tej znanej z serii Crysis. O ile jednak w grach o wojowniku w nanokombinezonie walczyliśmy z kosmicznymi mątwami lub innymi superżołnierzami, w Warface amerykańskie wojsko mierzy się z prywatną organizacją militarną Blackwood.
Gracze mogą wybierać spośród czterech dostępnych klas – Strzelca (Rifleman), Medyka (Doctor), Inżyniera (Engineer) i Snajpera (Sniper). Kluczem do zwycięstwa jest gra drużynowa. Na uwagę zasługuje możliwość wspinania się na budynki i naturalne elementy terenu, a także korzystania z pojazdów, takich jak na przykład helikoptery lub mechy.
Betatesty Warface są prowadzone we współpracy z jednym z największych rosyjskich providerów mailowych – Mail.Ru. Z informacji zamieszczonych przez twórców serii Crysis wynika, że w ciągu pierwszego tygodnia obecności na rynku naszego wschodniego sąsiada tytuł ustanowił rekord pod względem zarejestrowanych graczy biorących udział w rozgrywce w tym samym czasie. W szczytowym momencie było ich 28 tys. Z kolei liczba osób, które zarezerwowały swój nick na oficjalnej stronie gry w dniu 10 maja przekroczyła granicę 1 miliona.
Warface to strzelanina napędzana przez silnik CryEngine 3, przeznaczona do rozgrywki sieciowej na PC. Twórcy obiecują, że będzie ona zawierać sześć trybów rozgrywki PvP oraz misje kooperacyjne. Tytuł powstaje z myślą o segmencie free-to-play i zaoferuje rozbudowany system mikropłatności. Dzięki niemu studio Crytek we współpracy z firmą Nexon pragnie podbić przede wszystkim rynki azjatyckie. Światowa premiera produkcji ma nastąpić w październiku.