Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2007, 16:50

Penumbra: Overture w "złocie"

Przedstawiciele szwedzkiego studia Frictional Games zakończyli prace nad pierwszą odsłoną cyklu Penumbra. Z opublikowanego w piątek oficjalnego oświadczenia prasowego wynika, że płyta z programem trafiła już do tłoczni.

Przedstawiciele szwedzkiego studia Frictional Games zakończyli prace nad pierwszą odsłoną cyklu Penumbra. Z opublikowanego w piątek oficjalnego oświadczenia prasowego wynika, że płyta z programem trafiła już do tłoczni.

Penumbra: Overture w 'złocie' - ilustracja #1

Komercyjna wersja opracowanej w ubiegłym roku przygodówki, trafi do sklepów pod koniec bieżącego miesiąca i będzie kosztować 19.99$. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fani gry doczekają się kolejnych epizodów jeszcze w tym roku.

Akcja gry Penumbra: Overture rozgrywa się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca.

Penumbra: Overture w 'złocie' - ilustracja #2

Penumbra kładzie bardzo duży nacisk na wykorzystanie oddziaływań fizycznych. Podczas zabawy nie wystarczy kliknąć, aby otworzyć drzwi – gracz musi przytrzymać je ręką i popchnąć do przodu (wszystkie operacje tego typu wykonujemy za pośrednictwem myszy), podobnie wygląda sytuacja np. z odkręcaniem zaworów oraz badaniem zawartości szuflad i szafek. Z rozbudowaną fizyką związane są również liczne zagadki. Gracz często będzie zmuszony przestawiać przedmioty czy też budować nieskomplikowane konstrukcje z pudeł. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że każdy element wyposażenia wnętrz ma swoją wagę – część rzeczy będzie można podnieść a część tylko przesunąć. Silnik zastosowany w Penumbrze jest pod tym względem bardzo realistyczny.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z oficjalną wersją demonstracyjną gry, która jest dostępna na łamach naszego serwisnu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej