autor: Krzysztof Marcinkiewicz
Pecety zostaną ostrzelane konsolową zręcznościówką
Po komercyjnym sukcesie strzelaniny Battle Engine Aquila na platformy PS2 i Xbox jej producent, firma Lost Toys zdecydowała się stworzyć konwersję na PC. Akcja gry osadzona została w przyszłości nękanej globalnym ociepleniem i potopami, przez które najwyżej cenioną rzeczą na świecie stał się grunt. Gracz wciela się w Hawka – kierowcę transportowca za dnia, nocą stającego się jednym z najlepszych uczestników nielegalnych wyścigów. Nieoczekiwanie aresztowany i skazany dostaje szansę naprawienia swoich występków jako pilot prototypowej maszyny bojowej zwanej Aquilą. W efekcie gracz wkroczy w sam środek konfliktu zbrojnego, którego stawką jest cała planeta.
Po komercyjnym sukcesie strzelaniny Battle Engine Aquila na platformy PS2 i Xbox jej producent, firma Lost Toys zdecydowała się stworzyć konwersję na PC. Akcja gry osadzona została w przyszłości nękanej globalnym ociepleniem i potopami, przez które najwyżej cenioną rzeczą na świecie stał się grunt. Gracz wciela się w Hawka – kierowcę transportowca za dnia, nocą stającego się jednym z najlepszych uczestników nielegalnych wyścigów. Nieoczekiwanie aresztowany i skazany dostaje szansę naprawienia swoich występków jako pilot prototypowej maszyny bojowej zwanej Aquilą. W efekcie gracz wkroczy w sam środek konfliktu zbrojnego, którego stawką jest cała planeta.
Gra będzie typową strzelaniną, w której uczestniczyć ma setki jednostek wliczając w to piechotę, wahadłowce, pojazdy militarne, a także wieżyczki obronne baz. Producenci stawiają na ferwor walki, który jest kluczowym elementem grywalności Battle Engine Aquila. Fabuła została odsunięta na dalszy plan i stanowić ma jedynie tło wyjaśniające powagę wojny i jej wpływu na głównego bohatera Jak na razie nie wiadomo, czy podobnie jak w wersji konsolowej i w pecetowej będzie istniał tryb wieloosobowy pozwalający wykonywać misje trybu dla pojedynczego gracza.
Lost Toys niebawem ma ujawnić dalsze wiadomości na temat komputerowej wersji gry. Wtedy też ma zostać ujawniona data premiery i dema, które już wiadomo, że ukaże się przed wprowadzeniem tytułu do sprzedaży.