Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2012, 11:35

autor: Adrian Werner

Pecetowe Assassin’s Creed III z obsługą DirectX 11 i lepszymi teksturami

Podczas rozmowy z fanami twórcy Assassin’s Creed III ujawnili kilka konkretów na temat nachodzącej wersji pecetowej. Wśród nich znalazły się m.in. informacje o wsparciu dla DirectX 11 oraz lepszych teksturach.

Do premiery wersji pecetowej Assassin’s Creed III pozostało dziewięć dni. - Pecetowe Assassin’s Creed III  z obsługą DirectX 11 i lepszymi teksturami  - wiadomość - 2012-11-14
Do premiery wersji pecetowej Assassin’s Creed III pozostało dziewięć dni.

Gracze konsolowi już od kilku tygodni mogą cieszyć się grą Assassin’s Creed III. Natomiast miłośnicy komputerów muszą poczekać jeszcze ponad tydzień. Pocieszyć ich jednak powinny najnowsze informacje o wersji pecetowej, których udzielili deweloperzy podczas rozmowy z fanami na serwisie reddit.

  1. Assassin's Creed III – oficjalna strona gry

Przede wszystkim, w wersji pecetowej silnik gry został wzbogacony o obsługę DirectX 11. Dzięki temu uzyskano lepszą optymalizację i ładniejsze efekty, w tym tesselację. Podwyższono też dwukrotnie rozdzielczość większości tekstur, a pozostałe są czterokrotnie bardziej szczegółowe. Ponadto wersja komputerowa wystartuje od razu ze wszystkimi poprawkami, jakie od dnia premiery wprowadzono do edycji konsolowych. Zapewniono też, że sterowanie za pomocą klawiatury i myszki będzie odpowiednio dopracowane.

Wersja pecetowa ma zawierać wszystkie poprawki wprowadzone do konsolowych. - Pecetowe Assassin’s Creed III  z obsługą DirectX 11 i lepszymi teksturami  - wiadomość - 2012-11-14
Wersja pecetowa ma zawierać wszystkie poprawki wprowadzone do konsolowych.

Przypomnijmy, że wersje konsolowe Assassin’s Creed III trafiły na półki polskich sklepów 30 października. Natomiast premiera wydania pecetowego zaplanowana została na 23 listopada.

Opóźnienia edycji komputerowych są tradycją w przypadku tej marki. Wystarczy przypomnieć, że pierwsze trzy gry z serii ukazały się na PC wiele miesięcy po premierach konsolowych. Sytuacja uległa znacznej poprawie w zeszłym roku, gdy Assassin's Creed: Revelations zawitało na system operacyjny Windows raptem dwa tygodnie po debiucie na PlayStation 3 i Xbox 360. W trakcie rozmowy na serwisie reddit twórcy podkreślali, że obecnie późniejsze premiery wersji pecetowej nie są częścią strategii wydawniczej. Zamiast tego wprowadzenie ulepszeń graficznych i właściwe przetestowanie kodu na wielu konfiguracjach sprzętowych zabiera po prostu trochę więcej czasu.

Pecetowe Assassin’s Creed III  z obsługą DirectX 11 i lepszymi teksturami  - ilustracja #3 Popularność serii Assassin’s Creed sprawia, że marka coraz częściej jest adaptowana również na inne media. Na początku grudnia na półki amerykańskich księgarń zawita powieść Assassin's Creed: Forsaken autorstwa Olivera Bowdena. Opowie ona o losach Haythama Kenwaya przed wydarzeniami z Assassin's Creed III.

Ponadto trwają już prace nad filmem kinowym, którego premiera zaplanowana została na 2013 rok. Według niedawnych doniesień główną rolę zagrać ma Michael Fassbender.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry Ubisoft DirectX 11 PC