autor: Kamil Zwijacz
PC-towe Grand Theft Auto V było planowane od samego początku
W serwisie PC Gamer ukazał się wywiad z kilkoma deweloperami ze studia Rockstar North, którzy zdradzili, że PC-towa wersja produkcji była w planach od samego początku i zaczęła powstawać mniej więcej w tym samym czasie, co edycja na konsole PlayStation 3 i Xbox 360.
Oficjalna zapowiedź Grand Theft Auto V odbyła się w listopadzie 2011 roku. Kilka miesięcy później studio Rockstar zdradziło datę premiery, ujawniając jednocześnie, że produkcja pojawi się tylko na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. W kolejnych miesiącach dochodziły do nas rozmaite przesłanki dotyczące niezapowiedzianej PC-towej wersji. To tytuł pojawiał się w różnych sklepach internetowych, to deweloper szukał programisty do pracy przy takowej edycji itd. Firma jednak zbywała te wszystkie doniesienia komentarzami pokroju „wszystko jest do rozważenia” czy też, że „nie ma nic nowego” do powiedzenia w tej sprawie. Z najnowszego wywiadu opublikowanego w serwisie PC Gamer wynika, że PC-towa wersja zaczęła powstawać mniej więcej w tym samym czasie, co edycja na past-genowe konsole.
„Od początku zamierzaliśmy wydać GTA V na PC-tach. Planowaliśmy to od pierwszego dnia i podejmowaliśmy decyzje technologiczne z myślą, że gra kiedyś trafi na komputery. Deweloping PC-towej wersji rozpoczął się dość wcześnie, ale postanowiliśmy się najpierw skupić na edycjach dla konsol PlayStation 3 i Xbox 360, by wycisnąć z nich co się da, przed zwróceniem uwagi na wersje dla PlayStation 4 i Xboksa One, by potem, korzystając ze wspólnej architektury leżącej u podstaw nowych konsol, pomóc sobie przenieść grę na PC-ty i przesunąć poprzeczkę najdalej, jak tylko się da, wiedząc, że mamy okazję stworzyć grę lepszą, niż kiedykolwiek wcześniej” – stwierdził przedstawiciel studia Rockstar North.
Deweloperzy zdradzili również, że dzięki rozpoczęciu prac nad PC-tową wersja bardzo wcześnie, pomogli sobie przy okazji portu na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Twórcy bowiem wstępnie przygotowali się na wsparcie bibliotek DirectX 11 i architektury 64-bitowej, dzięki czemu po ujawnieniu podzespołów PS4 i XOne mieli już część prac za sobą.
PC-towe Grand Theft Auto V, podobnie jak wersja na PS4 / XOne, zaoferuje tryb FPP. Ponadto gracze będą się cieszyć nowymi piosenkami, możliwością zaimportowania własnych kawałków, modami i edytorem wideo. Osoby dysponujące odpowiednio mocnymi komputerami mogą też liczyć na ulepszoną oprawę graficzną (zwiększenie odległości rysowania obiektów, lepsze efekty cząsteczkowe, rozdzielczość 4K).
Ponadto ujawniono, że zespół pracujący nad PC-towym Grand Theft Auto V w wielkim stopniu składa się z osób, które wcześniej stworzyły komputerowe wersje GTA 4, Max Payne 3 i L.A. Noire. Ekipa ta odpowiada również za edycje na PS4 / XOne, gdyż urządzenia te mają bardzo podobną do „blaszaków” architekturę.
„Zebraliśmy odpowiednich ludzi ze studiów Rockstar, by stworzyć globalny zespół deweloperski posiadający głęboką wiedzę zarówno o GTA, jak i o PC-towym dewelopingu. Wspólnymi siłami stworzyliśmy grę o najwyższej możliwej jakości w każdym elemencie – od oprawy wizualnej, przez audio, po gameplay.”
My mieliśmy ostatnio okazję pograć w komputerowe GTA V i śmiało możemy stwierdzić, że tytuł faktycznie zapowiada się na najlepszą wersję znakomitej produkcji. Premiera gry odbędzie się 14 kwietnia.
- Graliśmy w GTA V na PC - poprawiona grafika, mody i nowa muzyka - jest na co czekać!
- Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy
- Oficjalna strona gry Grand Theft Auto V