autor: Mateusz Kądziołka
Pathfinder Online - gra MMO na podstawie papierowego RPG-a
Przedstawiciele zespołu Goblinworks ogłosili, że ruszyły prace nad grą Pathfinder Online. Będzie ona sieciową adaptacją papierowego RPG Pathfinder stworzonego przez firmę Paizo.
Przedstawiciele zespołu Goblinworks ogłosili, że wraz z firmą Paizo pracują nad Pathfinder Online, czyli grą należącą do gatunku MMORPG. Przeniesie ona papierowego RPG Pathfinder na grunt wieloosobowej sieciowej rozgrywki.
Pathfinder Online zaprowadzi graczy w niezwykły świat fantasy wypełniony mieczami, czarami oraz wieloma przygodami w królestwie zamieszkałym przez tysiące rywalizujących ze sobą postaci. Otrzymamy możliwość wcielenia się w wojowników, łotrzyków, kleryków oraz dowolną inną klasę dostępną w oryginalnym Pathfinderze. Chętni będą mogli nawet stworzyć swoją własną.
Rozgrywka nie będzie zaskakiwać niczym niezwykłym. Gracze będą eksplorować lochy i ruiny wypełnione potworami oraz cennym łupem. Uczestnicy zabawy otrzymają możliwość budowania tętniących życiem miast, zamków i rynków. Handel stworzonymi i zdobytymi przedmiotami ma być jedną z kluczowych cech Pathfinder Online. Wprowadzone zostaną też bitwy prowadzone z użyciem wielkich armii w celu odbicia terytorium znajdującego się pod kontrolą wroga lub pokonania potworów.
Gracze będą mogli zmieniać świat poprzez walkę o surowce, ziemię i uzyskanie militarnej potęgi. Twórcy opisują grę jako połączenie sandboksa i klasycznego tytułu z gatunku MMO pokroju World of Warcraft. Społeczności budowane w grze będą się rozciągać od kilkuosobowej drużyny po wielotysięczny naród.
Szef studia Goblinworks, Ryan S. Dancey wyjawił, że od lat chciał współpracować z firmą Paizo nad stworzeniem projektu związanego z Pathfinderem. „Moim zadaniem jest przeniesienie niezwykłego doświadczenia, jakim jest sesja w papierowego Pathfindera na grunt MMO oraz zaoferowanie graczom nowego sposobu przebywania w świecie Golarion” – powiedział Dancey.
Aktualnie planuje się stworzenie tylko wersji na PC. Model płatności ma być czymś pomiędzy darmowym dostępem, a abonamentem. Oznacza to, że gracze będą mieli wybór: albo uiszczają comiesięczną opłatę (otrzymują wtedy dostęp do wszystkiego), albo pozostają przy darmowym koncie i płacą za wybrane przez siebie udogodnienia. Warto zaznaczyć jednak, że są to bardzo wczesne plany i wszystko w tej kwestii może ulec zmianie.
Prace nad grą Pathfinder Online niedawno się rozpoczęły, a twórcy szukają zarówno inwestorów, jak i świeżych pomysłów, którymi można się dzielić na forum gry. Dowiedzieliśmy się też, że nad tytułem czuwa zarówno współwłaścicielka firmy Paizo, jak i Mark Kalmes (wcześniej zatrudniony w Microsofcie, Cryptic Studios i CCP) oraz wspomniany już Ryan S. Dancey, który brał udział w tworzeniu EVE Online.