Path of Exile 2 podąży bardziej śladem Elden Ring niż Diablo 4
Wygląda na to, że twórcy Path of Exile 2 pragną zerwać z wiecznym porównywaniem swojego action RPG do Diablo.
Mówiąc Path of Exile, na myśl od razu przychodzi cykl Diablo. Nic w tym dziwnego, ponieważ od zapowiedzi wydanego w 2013 roku PoE marka przedstawiana była jako alternatywa dla dzieła Blizzarda. Wydaje się jednak, że sytuacja ulega zmianie – studio Grinding Gear Games próbuje zerwać z tą tradycją.
W wywiadzie dla IGN reżyser Path of Exile 2, Jonathan Rogers, wyjaśnił, że gra celowo unika struktury MMO, przypominającej rozwiązania z Diablo IV. Zamiast tego pójdzie ona drogą Elden Ring i zaserwuje bardziej „hardkorowe zacięcie”.
[Diablo] z pewnością ma wiele zalet, takich jak czasy odnowienia, rotacje i tym podobne, ale także po prostu bardziej otwarty projekt świata i tego typu rzeczy. My natomiast idziemy bardziej w kierunku Elden Ring. Jesteśmy o wiele bardziej skoncentrowani na akcji, ale z pewnym hardkorowym zacięciem – wyjaśnił deweloper.
Dodał również, że PoE2 znacznie bardziej skupia się na akcji i doskonałych bossach, a także ogromnej ilości treści. Gra ma również wynagrodzić graczom eksperymentowanie.
[…] myślę, że jest to coś, czego pragnie wielu graczy – możesz przeprowadzić ogromną liczbę eksperymentów w naszej grze z klasami postaci i kompilacjami. To utrzyma cię przy życiu przez bardzo długi czas. Więc tak, po prostu w odniesieniu do głębi w Path of Exile dzieje się tu dużo więcej – tłumaczył Rogers.
Deweloper skomentował także falę krytyki, z jaką spotkał się Blizzard po wydaniu aktualizacji 1.1.0. „Bardzo szkoda mi twórców. Jestem pewien, że chcą jak najlepiej, ale tak, to trudna lekcja”.
Grinding Gear Games ujawniło, iż podczas zamkniętych beta-testów Path of Exile 2, które ruszą 7 czerwca 2024 roku, gracze wypróbują pełną wersję gry.
Niestety data premiery pełnej wersji gry pozostaje wielką niewiadomą. Wiemy jedynie, że zawędruje ona na pecety i konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Podobnie jak „jedynka”, będzie to produkcja w modelu free-to-play.