autor: Bartłomiej Stachura
Patch do Medievala 2 - lista poprawek
Medieval II: Total War, zapowiadany jako niemalże rewolucja, rozczarował wielu fanów gry – otrzymaliśmy bowiem produkt z całą masą irytujących błędów i fatalną sztuczną inteligencją komputera. Twórcy z Creative Assembly, mając świadomość masy niedopatrzeń w grze, już przed jej premierą zapowiedzieli tzw. „day-zero patch”, a więc „łatkę”, która miała być dostępna w dniu premiery MTW II. Jednak termin wydania patcha (ustalony przez samych autorów) dwukrotnie przekładano, informując każdorazowo, że jego wyjście to „kwestia kilku dni”. Rzeczywistość okazywała się jednak brutalna i dni zamieniały się w tygodnie.
Medieval II: Total War, zapowiadany jako niemalże rewolucja, rozczarował wielu fanów gry – otrzymaliśmy bowiem produkt z całą masą irytujących błędów i fatalną sztuczną inteligencją komputera. Twórcy z Creative Assembly, mając świadomość masy niedopatrzeń w grze, już przed jej premierą zapowiedzieli tzw. „day-zero patch”, a więc „łatkę”, która miała być dostępna w dniu premiery MTW II. Jednak termin wydania patcha (ustalony przez samych autorów) dwukrotnie przekładano, informując każdorazowo, że jego wyjście to „kwestia kilku dni”. Rzeczywistość okazywała się jednak brutalna i dni zamieniały się w tygodnie.
Tym razem na oficjalnym blogu możemy przeczytać o tym, co nadchodzący patch zmieni w grze. Palamedes, znany gracz multiplayera, który w zeszłym roku został zatrudniony przez Creative Assembly, w swoim blogu pisze także, iż premiera pierwszej wytęsknionej poprawki do Medieval II: Total War jest kwestią kilku zaledwie dni. Warto jednak dodać, że owe dni mogą zamienić się w tygodnie, bo – jak pokazali autorzy gry – daty się ich nie imają ;) Jednocześnie na drugą połowę lutego 2007 zapowiedziano wyjście drugiego patcha.
Lista najważniejszych zmian, jakie przyniesie pierwsza „łatka” do MTW II :
- naprawiony bug z mapą Deathcrack w trybie multiplayer powodujący wyrzucanie do Windowsa,
- naprawiony błąd, gdy gracz dołącza do hosta, który właśnie wychodzi z gry,
- naprawiony bug z pasywnym AI na mapie kampanii,
- poprawiony wygląd okien ‘Possible Connection Problems’ oraz ‘Really Quit?’,
- poprawione AI: kawaleria nie szarżuje już na pikinierów lub włóczników w Custom Battle,
- poprawiony bug z pasywną kawalerią – gdy AI oblegało miasto i cała piechota zginęła, kawaleria nie robiła absolutnie nic, co zmuszało gracza do wyjścia z bronionego zamku/miasta lub powtórnego załadowania gry,
- poprawiony oblężenia w wykonaniu komputera,
- naprawiony bug z wyrzucaniem do Windowsa z powodu Timurydów,
- poprawiona szarża kawaleryjska,
- dodane specjalne narzędzie dla fanów modowania – ModTool Unpacker,
- naprawiony bug z Gazą w wypadku automatycznego rozstrzygnięcia bitwy lub podwójnego kliknięcia na miasto,
- poprawiona zaniżona wartość przychodów generowana przez kupców po załadowaniu gry,
- naprawiony bug z Turkami powodujący wyrzucanie do Windowsa,
- kawaleria nie atakuje ‘ściany włóczni’,
- naprawione AI, które nie przekraczało rzeki, by zaatakować (Jordan),
- zredukowany efekt morale – armia komputera nie ucieka już z pola bitwy tak szybko,
- zmniejszona siła inkwizycji,
- naprawiony błąd z poleceniem ‘move to point’,
- wsparcie dla różnych wersji językowych w multiplayerze, gracze posiadający wersję polską wreszcie będą mogli zagrać z resztą świata,
- poprawiony bug z kawalerią gubiącą się w rogu osady i nie atakującą.