Medieval 2: Total War - ambitny mod Roar of Conquest z nową wersją
Ukazała się wersja 2.0 potężnej modyfikacji Roar of Conquest: Late Middle Ages do Medieval II: Total War – Kingdoms. Projekt mocno rozbudowuje większość elementów gry, w tym mapę strategiczną.
Medieval II: Total War oraz Rome: Total War pozostają najpopularniejszymi odsłonami cyklu studia Creative Assembly wśród moderów. Dzieje się tak, gdyż nowsze wcielenia marki dają bardziej ograniczone możliwości autorom modyfikacji, a do tego paradoksalnie ich znacznie lepsza grafika jest problemem, gdyż amatorom trudniej tworzyć własne modele na takim poziomie, by nie odstawały od oficjalnych. W rezultacie te dwie klasyczne gry, pomimo kilkunastu lat na karku, wciąż regularnie otrzymują świeże mody. Jednym z najnowszych tego przykładów jest Roar of Conquest: Late Middle Ages, który wreszcie doczekał się wersji 2.0.
Aktualizacja przynosi liczne poprawki błędów. Przerobiono też prawie setkę jednostek, ulepszając ich balans oraz armie startowe. Nie zabrakło także nowości, z których najciekawszą są unikalne startowe straże dla generałów. Wciąż możemy rekrutować tego typu wyjątkowych wojowników, tak jak w standardowej wersji, ale z modem już od początku wiele frakcji ma taką specjalną jednostkę, przypisaną tylko do danego narodu.
Warto dodać, że projekt jest stosunkowo młody – jego pierwsze wydanie zadebiutowało niecały rok temu. Początkowo nosił on jedynie nazwę Roar of Conquest i w tym wcieleniu dotarł do wersji 4.0. Potem autorzy zmienili koncepcję i dodali podtytuł Late Middle Ages, przenosząc datę startu kampanii z 1220 na 1330 rok i mocno rozbudowując zawartość moda. Starą wersję, pozwalającą na zabawę w XIII wieku, wciąż można pobrać, ale nie jest ona już rozwijana.
Cel obu wcieleń Roar of Conquest to gruntowne rozszerzenie i ulepszenie gry, przy zachowaniu jej klimatu. Poprawiono zbalansowanie kampanii oraz usunięto błędy historyczne. Projekt oferuje rozbudowaną mapę strategiczną, która obejmuje większość Europy i jest znacznie bardziej różnorodna; ma więcej typów klimatów i terenów, a każdemu regionowi przypisano unikalne produkty. Mocno ulepszono również sztuczną inteligencję, także podczas bitew, oraz wprowadzono masę nowych jednostek.
Projekt częściowo zbudowano na fundamentach Stainless Steel, czyli jednego z najważniejszych modów do tej gry, który niestety nie jest już rozwijany. Roar of Conquest: Late Middle Ages jest jednak samodzielnym projektem i nie wymaga wcześniejszego instalowania Stainless Steel. Wystarczy posiadać Medieval II: Total War – Kingdoms.