Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony
Zapowiedziana wczoraj aktualizacja 12.8 do League of Legends ma przynieść sporo zmian – w tym osłabienie Stopwatcha, czyli przedmiotu, który dawał graczom czasową niewrażliwość na obrażenia. Ta niepozorna modyfikacja wymusi określone zmiany w mecie gry.
Deweloperzy z Riot Games ujawnili szczegóły najnowszej aktualizacji do League of Legends, oznaczonej numerem 12.8. Jak przy każdej tego typu łatce, część postaci dostało usprawnienia (np. Kassadin, Mordekaiser czy Xerath), niektóre z nich osłabiono (Jinx, Soraka, Xayah), a jeszcze inne gruntownie przemodelowano (Swain).
W patchu 12.8, oprócz czempionów, wzięto na tapet jeden niewielki, aczkolwiek znaczący przedmiot, który stanowi bardzo ważny element na polu walki. Mowa o Stopwatchu (pol. Stoper), którego już niebawem będzie można użyć tylko w określonej sytuacji.
Zegar, który zatrzymuje czas
Stopwatch jest stosunkowo niedrogim, zużywalnym przedmiotem, który sam w sobie nie daje żadnych bonusów do obrażeń, zdrowia czy pancerza. Użycie Stopwatcha w odpowiednim momencie może być jednak kluczowe w walce – item zapewnia kilkusekundową niewrażliwość na ataki (postać gracza zastyga na ten czas w bezruchu).
Stopwatch może być użyty tylko raz, jednak jest on kluczowym składnikiem dwóch potężnych przedmiotów dających niewrażliwość:
- Zhonya’s Hourglass – oprócz magicznych obrażeń i pancerza przy użyciu uzyskujemy ten sam efekt, co w przypadku Stopwatcha, odnawialny po 120 sekundach.
- Guardian Angel – oprócz fizycznych obrażeń i pancerza przedmiot ten pozwala na powstanie z martwych z 50% maksymalnego zdrowia. Efekt odnawia się co 300 sekund.
Może Cię zainteresować również:
Użycie wyżej wymienionych przedmiotów (zwłaszcza Stopwatcha i Zhonyi) w grupowej walce może drastycznie zmienić przebieg nawet całego meczu. Nie dziwi więc fakt, że Riot chce ograniczyć ich nadużywanie, co uczyni w patchu 12.8.
Obecnie w ekwipunku można posiadać równocześnie zarówno Stopwatcha, jak i przedmioty, w których skład on wchodzi. Oznacza to, że w pewnych sytuacjach gracze mają zagwarantowane jedno użycie niewrażliwości na ataki ekstra.
Po wprowadzeniu aktualizacji niemożliwym będzie zakupienie Stopwatcha, jeśli w ekwipunku będziemy posiadać Guardian Angel lub Zhonya’s Hourglass.
Deweloperzy w opublikowanych patch notesach podkreślają:
Możliwość korzystania ze Stopwatcha i zarazem posiadania jego przedmiotów końcowych może prowadzić do dość nietypowych sytuacji i niezręcznych momentów, dlatego usuwamy tę opcję.
Zmiana na profesjonalnym szczeblu
Aktualizacja zmieniająca przedmioty dające niewrażliwość zadebiutuje 10 maja. Data jest nieprzypadkowa, ponieważ tego dnia startują jedne z najważniejszych profesjonalnych rozgrywek League of Legends w sezonie – Mid-Season Invitational 2022.
Potencjał wyżej wymienionej kombinacji przedmiotów sprawił, że w ostatnim czasie progracze często stawiali na takie rozwiązania. Zmiana wprowadzona w dzień rozpoczęcia turnieju wymusi na nich dostosowanie się do nowej mety, o czym mówi się na forach związanych z grą, m.in. na Reddicie:
Usunięcie podwójnego Stopwatcha (Zhonya + Stopwatch) – profesjonalni gracze w szoku.
– pisze użytkownik Athien
Naprawdę potężny nerf. Patrząc na ostatnie finały Worldsów [Mistrzostwa Świata w League of Legends – dop. red.] można zobaczyć, jak duży wpływ to miało na teamfighty.
– przyznaje użytkownik Lost_Cyborg
Oczywiście korzystanie z podwójnej niewrażliwości jest taktyką bardzo sytuacyjną, która może przynieść korzyść w określonych warunkach, jednak gracze są w tym przypadku na ogół zgodni – usunięcie tej możliwości jest zmianą na plus.