Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 września 2010, 08:59

autor: Adrian Werner

Paradox szykuje dwa nowe tytuły na silniku Hearts of Iron II

Szwedzi z Paradox Interactive od pewnego czasu mają w zwyczaju nagradzać najlepsze zespoły moderskie oferując im szanse opracowania komercyjnych produkcji. Do grupy takich projektów już wkrótce dołączą korzystające z silnika Hearts of Iron II gry Iron Cross oraz Darkest Hour.

Szwedzi z Paradox Interactive od pewnego czasu mają w zwyczaju nagradzać najlepsze zespoły moderskie oferując im szanse opracowania komercyjnych produkcji. Do grupy takich projektów już wkrótce dołączą korzystające z silnika Hearts of Iron II gry Iron Cross oraz Darkest Hour.

 

Paradox szykuje dwa nowe tytuły na silniku Hearts of Iron II - ilustracja #1

Darkest Hour

 

Darkest Hour opracowywany jest przez zespół fanów, którzy poznali się na oficjalnym forum Paradoxu. Twórcy zaoferują nam zestaw kampanii osadzonych w różnych okresach dwudziestego wieku - od początku I wojny światowej aż po wczesne lata Zimnej Wojny. Darkest Hour wyposażony zostanie w nowy moduł sztucznej inteligencji pozwalający komputerowi w realistyczny sposób reagować na zmieniające się wydarzenia w kampanii. Dodatkową atrakcją ma być rozbudowany system dyplomacji, który umożliwi graczom wpływanie na losy świata innymi metodami niż tylko przemocą.

Gra ma być całkowicie samodzielną produkcją i nie będzie wymagać posiadania Hearts of Iron II. Ruszyły już oficjalne konta Darkest Hour na serwisach Twitter oraz Facebook, na których znajdziecie więcej informacji oraz screenów. Warto też zajrzeć na oficjalne forum poświęcone grze.

 

Paradox szykuje dwa nowe tytuły na silniku Hearts of Iron II - ilustracja #2

Darkest Hour

 

Tworzona przez nowopowstały zespół deweloperski Irshappa gra Iron Cross również wykorzysta silnik Hearts of Iron II. Autorzy obiecują całkowitą przebudowę mapy strategicznej, czego rezultatem będzie wprowadzenie m.in. czterech tysięcy nowych prowincji. Zawarte scenariusze obejmą swoim zakresem lata 1933-1964 i pozwolą pokierować jedną z ponad dwustu nacji. Ponadto, gra zaoferuje również nowe jednostki, ponad sześć tysięcy dodatkowych wydarzeń historycznych, ulepszoną sztuczną inteligencję oraz nowe drzewko rozwoju zawierające ponad osiemset technologii.

Iron Cross będzie dodatkiem (najpewniej wymagającym posiadania wersji podstawowej) do Hearts of Iron II i twórcy obiecują również pełną kompatybilność z Hearts of Iron II: Armageddon, Arsenal of Democracy: A Hearts of Iron Game oraz Darkest Hour. Po więcej informacji warto udać się na oficjalne forum gry.

Iron Cross oraz Darkest Hour dostępne będą jedynie w dystrybucji elektronicznej. Premiery obu produkcji powinny nastąpić w czwartym kwartale tego roku lub na początku przyszłego. Obie te pozycje są jedynie najnowszymi owocami współpracy Paradox Interactive z najbardziej utalentowanymi zespołami moderskimi. W ten san sposób powstały wcześniejsze For The Glory oraz Arsenal of Democracy: A Hearts of Iron Game. Na 2011 rok planowana jest również Magna Mundi, czyli komercyjna kontynuacja jednego z najlepszych modów do Europa Universalis III.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej