autor: Szymon Liebert
Paradox Interactive odnosi sukcesy dzięki dystrybucji cyfrowej
W 2009 roku Paradox Interactive, firma znana przede wszystkim fanom wymagających strategii (Hearts of Iron, Europa Universalis), sprzedała więcej pecetowych gier niż kiedykolwiek. Tak przynajmniej twierdzi prezes przedsiębiorstwa, Fredrik Wester, który w wywiadzie dla Gamesindustry.biz powiedział, że sukces kryje się w dystrybucji elektronicznej.
W 2009 roku Paradox Interactive, firma znana przede wszystkim fanom wymagających strategii (Hearts of Iron, Europa Universalis), sprzedała więcej pecetowych gier niż kiedykolwiek. Tak przynajmniej twierdzi prezes przedsiębiorstwa, Fredrik Wester, który w wywiadzie dla Gamesindustry.biz powiedział, że sukces kryje się w dystrybucji elektronicznej.
Fredrik Wester stwierdził, że firmie Paradox Interactive udało się odnieść sukces w trudnym 2009 roku, który kojarzy się nam ze słowem „kryzys”. Wszystko dzięki postawieniu na dystrybucję cyfrową, która odpowiadała za 40 procent sprzedanych gier przedsiębiorstwa. Prezes przewiduje, że w roku obecnym ten kanał dystrybucji będzie ważniejszy od wydawnictw sklepowych.
Zdaniem Westera wzrost zainteresowania dystrybucją cyfrową wiąże się z faktem, że wielu piratów wybiera drogę legalnych użytkowników i klientów. Takie serwisy jak Steam, Impulse, czy GamerGate (założony przez firmę Paradox), oferują lepszy i łatwiejszy dostęp do gier oraz poboczne usługi, z których mogą skorzystać tylko płacący i legalni nabywcy.
Nie pierwszy raz wydawcy najtrudniejszych i najambitniejszych strategii na rynku oraz właściciele własnej platformy dystrybucji cyfrowej chwalą się swoimi sukcesami na trudnym rynku pecetowym. Nie dość, że Paradox Interactive skupia się wyłącznie na komputerach osobistych, to jeszcze stawia na bardzo wyspecjalizowanych i konkretnych odbiorców.