autor: Kamil Zwijacz
Overwatch - rozpoczęto drugi etap beta-testów
Studio Blizzard Entertainment rozpoczęło drugi etap beta-testów gry Overwatch. Produkcja doczekała się nowego systemu progresji, kolejnych map i trybów gry.
Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że zamknięta beta gry Overwatch od studia Blizzard Entertainment powróci 9 lutego. Deweloper słowa dotrzymał i kilkanaście godzin temu rozpoczął drugą fazę testów. Na powyższym materiale wideo omówiono wszystkie nowości, które dodano do produkcji w trakcie trwającej kilka tygodni przerwy.
System progresji
Przede wszystkim twórcy wprowadzili nowy system progresji, któremu poświęcono osobny artykuł na oficjalnej stronie. Pisząc w skrócie, podczas rozgrywki awansujemy na coraz wyższe poziomy i odblokowujemy łupy, modyfikujące chociażby wygląd i dźwięki jakie wydaje postać. Na ilość zdobywanego doświadczenia wpływają różne czynniki – od ostatecznego wyniku spotkania, przez nasze zaangażowanie, aż po otrzymane odznaczenia. Po wejściu na nowy poziom (levelować będziemy całe konto, a nie poszczególne postacie – nie ma też górnego limitu), otrzymuje się skrzynię z łupem, zawierającą cztery losowe przedmioty (emotki, portrety gracza, zwycięskie pozy itd.), podzielone na zwykłe, rzadkie, epickie i legendarne. W becie tego typu łupy można zdobywać tylko przez levelowanie konta, ale w pełnej wersji kupimy je także w ramach mikropłatności. Zaznaczono jednak, że: „wszystkie omawiane przedmioty mają charakter elementów ozdobnych, a więc nie zapewniają graczom żadnych premii”.
„To forma podziękowania za poświęcenie czasu grze, wyeliminowaliśmy jednak presję, że trzeba awansować, żeby liczyć się w grze” – stwierdził Jeff Kaplan, dyrektor produkcji.
Nowe tryby i mapy
- Sieciowa gra akcji FPP od studia Blizzard Entertainment
- Ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One i komputerach osobistych w czerwcu bieżącego roku
- Obecnie trwa drugi etap zamkniętych beta testów na PC-tach
Drugi etap beta testów Overwatch wprowadził także dwie dodatkowe formy zabawy. Pierwszą jest możliwość rozgrywania spotkań ze sztuczną inteligencją. W szranki można stanąć samemu, jak i z całą, sześcioosobową drużyną. Ciekawiej prezentuje się Kontrola, w której dwie ekipy walczą o przejęcie wytyczonych obszarów (rywalizacja toczy się do dwóch zwycięstw).
Twórcy umożliwili przetestowanie tego trybu na dwóch nowych mapach - Wieża Lijiang (budowla postawiona w centrum nowoczesnej chińskiej metropolii) i Nepal (klasztor zbudowany w Himalajach).
Ponadto wprowadzono poprawki związane z balansem postaci i szereg innych, mniejszych elementów, o których poczytacie w tym miejscu. Pamiętajcie także, że cały czas możecie zapisywać się do bety, a osoby które uczestniczyły w poprzednim etapie testów mają teraz gwarantowany dostęp do zabawy.