autor: Adrian Piotrowski
Nowa technologia Nvidii obniża opóźnienie w Overwatchu o nawet 50 procent
Gracze Overwatcha mogą przetestować nową technologię o nazwie Reflex. Stworzone przez firmę Nvidia udogodnienie pozwala zmniejszyć systemowe opóźnienie o nawet 50 procent.
Na publicznym serwerze testowym gry Overwatch pojawił się nowy patch, który dodaje wsparcie dla technologii Nvidii o nazwie Reflex. Według „zielonych” obniża on wartość systemowego opóźnienia o nawet 50 procent, co pozwala na lepszą responsywność PC-ta w czasie rozgrywki.
System Nvidia Reflex ogranicza liczbę klatek w kolejce do wyrenderowania przez GPU, przez co spada obciążenie procesora. Dane pochodzące z myszki i klawiatury są wówczas szybciej rejestrowane przez komputer. Inspiracją dla stworzenia tej technologii były zawody e-sportowe, dlatego firmie zależy, by ten system znalazł się w takich grach turniejowych jak Fortnite, Valorant czy też Call of Duty: Warzone.
Czas systemowego opóźnienia na przykładzie trzech kart graficznych Nvidii z włączoną oraz wyłączoną technologią Reflex. Źrodło: Nvidia
Z nowego udogodnienia mogą skorzystać wszyscy posiadacze kart graficznych Nvidia GeForce od serii GTX 900 wzwyż, którzy pobrali najnowsze sterowniki. Technologia jest na razie dostępna tylko na publicznym serwerze testowym i nie wiadomo, kiedy zawita do oficjalnej wersji gry.
- Oficjalna strona gry Overwatch
- Recenzja gry Overwatch – Blizzard pozamiatał
- Overwatch - poradnik do gry