autor: Krzysztof Sobiepan
Overwatch – co czeka graczy w 2017 roku
W najnowszym materiale wideo Jeff Kaplan – jeden z głównych twórców gry Overwatch – wspomina 2016 rok i przedstawia plany na przyszłość. Przy okazji składa też fanom okolicznościowe życzenia.
Grudzień często bywa czasem podsumowań, przemyśleń oraz planów. Nie tylko krytycy rozliczają 2016 rok, rozdając nagrody i tworząc listy najlepszych tytułów. Do głosu dochodzą także autorzy gier, w tym przypadku Jeff Kaplan – dyrektor odpowiedzialny za strzelankę Overwatch – który na oficjalnym kanale produkcji w serwisie YouTube wspomina mijający rok. Przy okazji roztacza wizję nadchodzących w przyszłości atrakcji:
Materiał rozpoczyna się od podsumowania ważniejszych wydarzeń, które miały miejsce po premierze gry. Czas od majowego debiutu mijał bowiem szybko, gracze cieszyli się z nowych herosów: Any i Sombry, zmagali się w kolejnych sezonach trybu rankingowego oraz bawili się w trakcie okolicznościowych imprez, takich jak Summer Games czy Halloween. Dodany został także nowy tryb Salonu gier oraz niemiecka mapa – Eichenwalde.
Oprócz czczego wspominania przeszłości, Kaplan zapewnia, że fani produkcji mogą liczyć na wiele zmian w 2017 roku. W pierwszych jego miesiącach spodziewać się można wypuszczenia mapy Oaza (obecnie testowanej na serwerach PTR). Odmienione zostanie też koło komunikacji, na którym będziemy mogli umieścić do czterech wybranych emotek i czterech odzywek, zamiast wybierać po jednym egzemplarzu z każdej kategorii. Podobne zmiany zajdą w systemie graffiti, różne ściany mogą bowiem potrzebować więcej niż jednego środka wyrazu. W planach jest także klasyczna wyszukiwarka serwerów i ulepszony system obserwacji gry (jak widać autorzy nadal mają na uwadze scenę e-sportową).
Deweloper wspomina także o bardziej istotnych dla graczy dodatkach, tu jednak jest trochę tajemniczo i opisowo. Do plejady herosów na pewno dołączą nowe postacie. Dyrektor mówi tu o wielu prototypach, przy czym jeden z projektów ma być już zatwierdzony, ulepszany i „charakteryzowany” przez artystów. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku map. Zespół eksperymentuje z różnymi pomysłami i prace nad nimi są ukończone w większym lub mniejszym stopniu. Najwcześniej udostępniony zostanie kolejny poziom rozgrywany w grze szybkiej i rankingowej. Jeśli chodzi o tryby, planowane są testy w Salonie gier, a jeśli awangardowe zasady okażą się fajne, być może pozostaną w tytule na dłużej. Nowy rok to też kolejne wydarzenia okolicznościowe, niektóre z nich podobno będą łatwe do zgadnięcia (być może coś związanego z karnawałem lub Wielkanocą?), a inne mają być kompletną niespodzianką.
Nie obyło się także bez odrobiny serdeczności na zakończenie. Jeff Kaplan wraz z zespołem Overwatch i firmą Blizzard Entertainment życzy wszystkim swoim fanom i ich rodzinom Wesołych Świąt.