Otwarta beta Splitgate tak ogromnym sukcesem, że twórcy wyłączyli serwery
Cross-play przyniósł darmowemu Splitgate skok popularności. Otwarta beta testującę tą funkcję przyciągnęła tak wiele zainteresowanych, że podjęto decyzję o czasowym wyłączeniu serwerów. Obecnie gra już ponownie działa.
W maju 2019 roku na Steam zawitał sieciowy darmowy FPS Splitgate, czyli, jak określają go sami twórcy, „spotkanie Halo i Portala”. Produkcja ta nie spotkała się wówczas ze zbyt wielkim zainteresowaniem i przez dwa lata baza jej graczy liczona była co najwyżej w setkach. Sytuacja jednak diametralnie zmieniła się 13 lipca, kiedy to uruchomiona została otwarta beta oferująca cross-play. Wtedy to produkcja zawitała na konsole PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X|S, a jej popularność wzrosła do tego stopnia, że deweloperzy musieli wyłączyć serwery.
Pracownicy z odpowiedzialnego za grę studia 1047 Games w ciągu ostatnich trzech dni opublikowali serię wpisów, które informują o sytuacji. Według nich tytuł został pobrany ponad 500 000 razy, a tak duże zainteresowanie spowodowało problemy z serwerami. Sytuacja była na tyle poważna, że w nocy z 21 na 22 lipca zdecydowano się je wyłączyć, by dokonać napraw.
Wynikiem wyłączenia było jedynie odkrycie, że źródłem problemów był fakt, iż serwery na start bety mogły jednocześnie pomieścić 65 536 graczy. Prace nad rozwiązaniem problemów trwały jednak nadal. Zaledwie kilka godzin temu poinformowano, że padł nowy rekord liczby aktywnych jednocześnie użytkowników. Może to sugerować, że niedogodności zostały zażegnane.
Warto tutaj również zwrócić uwagę, że w szczytowym momencie w Splitgate na PC bawiło się maksymalnie 12 600 graczy (via SteamDB). Wskazuje to, że produkcja przykuła zainteresowanie głównie użytkowników konsol.