Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 27 kwietnia 2004, 08:55

Oto co potrafiła zrobić seksowna Lara z Eidosem

Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, iż w drugiej połowie lat 90. ubiegłego stulecia Lara Croft stała się obiektem westchnień tysięcy fanów gier komputerowych. Nie ulega wątpliwości, iż to właśnie ta wirtualna bohaterka przyczyniła się do znacznego rozwoju firmy Eidos, wydawcy gier z nią w roli głównej. Jednakże mało kto zdaje sobie sprawę, jaka była skala tego rozwoju. Przyznam, ja również nie byłem tego świadomy, aż przez przypadek natknąłem się dziś na raporty grupy Deloitte & Touche dotyczące działalności Eidosa na przestrzeni lat 1995-97.

Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, iż w drugiej połowie lat 90. ubiegłego stulecia Lara Croft stała się obiektem westchnień tysięcy fanów gier komputerowych. Nie ulega wątpliwości, iż to właśnie ta wirtualna bohaterka przyczyniła się do znacznego rozwoju firmy Eidos, wydawcy gier z nią w roli głównej. Jednakże mało kto zdaje sobie sprawę, jaka była skala tego rozwoju. Przyznam, ja również nie byłem tego świadomy, aż przez przypadek natknąłem się dziś na raporty grupy Deloitte & Touche, dotyczące działalności Eidosa na przestrzeni lat 1995-97.

Wynika z nich, iż w tym okresie Eidos zanotował 30,000% wzrost przychodów, co jest niezwykłym osiągnięciem na skalę światową. Nie ulega wątpliwości, iż to dzięki serii Tomb Raider oraz jej bohaterce ta brytyjska firma w krótkim czasie stała się jednym z największych międzynarodowych wydawców gier.

Więź firmy z tą bohaterką, jest na tyle silna, iż pomimo tego, że ostatnie części Tomb Raidera okazały się klapami i nie odniosły takich sukcesów jak te pierwsze, to nadal uparcie inwestuje ona w developing kolejnych. Następną odsłonę przygód seksownej pani archeolog, przygotowywaną przez studio Crystal Dynamics, ujrzymy być może już pod koniec tego roku. Czy na nowo rozbudzi pożądanie graczy...?

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej