Lara Croft sześciokrotnie wyróżniona w Księdze Rekordów Guinnessa
Mamy doskonałą wiadomość dla wszystkich fanów Lary. W najnowszym, trzecim już wydaniu Księgi Rekordów Guinnessa dla graczy, które opublikowane zostało 21 stycznia 2010, panna Croft okazała się bezkonkurencyjna w aż sześciu kategoriach.
Mamy doskonałą wiadomość dla wszystkich fanów Lary. W najnowszym, trzecim już wydaniu Księgi Rekordów Guinnessa dla graczy, które opublikowane zostało 21 stycznia 2010, panna Croft okazała się bezkonkurencyjna w aż sześciu kategoriach. Oto one:
- „Bohaterka, która odniosła największy sukces”
- „Najbardziej rozpoznawalna postać kobieca”
- „Najbardziej szczegółowo zaprojektowana postać”
- „Najwięcej rzeczywistych osób, wcielających się w postać”
- „Najbardziej dochodowa adaptacja filmowa”
- „Największy sukces w przeniesieniu gry na ekran kinowy”
Sukces w pierwszych dwóch kategoriach nie powinien nikogo szczególnie zaskoczyć. W przypadku Lary można mówić o swoistym fenomenie – panna Croft dawno już przestała być jedynie postacią z gry, wchodząc na stałe do świadomości masowego odbiorcy. Nie tylko jako bohaterka dwóch przebojów kinowych (Lara Croft Tomb Raider oraz Lara Croft Tomb Raider: Kolebka życia), ale też jako postać reklamująca napój Lucozade i samochody SEAT.
Zasłużonym wydaje się też triumf w kategorii „Najbardziej szczegółowo zaprojektowana postać”. W końcu modele postaci w Tomb Raider: Underworld składały się z, bagatela, 32816 wielokątów, przekładając się tym samym na niezwykłe efekty wizualne
Od 1996 roku, czyli od wydania pierwszej gry z serii Tomb Raider, aż 10 różnych modelek użyczało Larze swych twarzy i ciał, tym samym zapewniając jej sukces w kolejnej kategorii. Przypomnijmy, że obecną twarzą marki jest brytyjska gimnastyczka i modelka Alisson Carroll, a w przeszłości mogliśmy zobaczyć w tej roli m.in. Karimę Adebibe czy Jill De Jong.
Film Lara Croft Tomb Raider, a więc pierwsza kinowa wersja przygód sympatycznej pani archeolog, jest jak dotąd najbardziej dochodową ekranizacją gry komputerowej, a jednocześnie najbardziej dochodowym spin-offem gry. Do tej pory film zarobił na świecie około 300 milionów dolarów. Gdy dodamy do tego kwotę zarobioną przez drugą część kinowych perypetii panny Croft, a więc przez film Lara Croft Tomb Raider - Kolebka życia, otrzymujemy sumę ponad 431 milionów dolarów (według danych z lipca 2008), tym samym dając serii zwycięstwo w kategorii „Najbardziej dochodowa adaptacja filmowa”.
Gaz Deaves, redaktor Growej Księgi Rekordów Guinnessa, podsumował: „Lara Croft jest uosobieniem wszystkiego, co sprawia, że gry są tak świetne. Z przyjemnością przyjmujemy jej sukces poprzez przyznanie zwycięstwa w sześciu oficjalnych kategoriach Księgi, czyniąc ją najsłynniejszą i odnoszącą największe sukcesy postacią kobiecą z gry.”