Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2025, 12:08

autor: Adrian Werner

Oryginalny Frostpunk powraca na Unreal Engine. Polska strategia dostanie nową, wzbogaconą wersję, która pozwoli jej stać się „żywą, rozszerzalną platformą"

Zapowiedziano Frostpunk: 1886, czyli strategię, która zaoferuje odświeżoną wizję pierwszej części cyklu, wzbogaconą o wiele nowych elementów.

Źródło fot. 11 bit
i

W zeszłym tygodniu polskie studio 11 bit poinformowało, że ruszyła już produkcja następnej gry w uniwersum Frostpunka. Teraz ten projekt został oficjalnie zapowiedziany. Nosi on tytuł Frostpunk: 1886.

  1. Projekt bazuje na pierwszej odsłonie serii, ale nie będzie to jedynie odświeżenie wizualne. Zamiast tego gra zostanie mocno rozbudowana, zyskując nową zawartość, w tym mechaniki, prawa oraz, co najważniejsza, dodatkową Ścieżkę (Cel/Purpose).
  2. Autorzy zdecydowali się porzucić własny autorski silnik Liquid Engine, dlatego Frostpunk: 1886 powstaje w oparciu o Unreal Engine 5. Nie tylko zapewni to ładniejszą grafikę, ale pozwoli także grze stać się „żywą, rozszerzalną platformą”.

Jednym z efektów tej decyzji będzie zapewnienie fanom znacznie większej swobody przy tworzeniu modyfikacji. Autorzy rozważają również opracowanie dodatkowych DLC, zawierających pomysły, które w pierwowzorze nie były możliwe do zrealizowana z powodu ograniczeń silnika.

Frostpunk: 1886 zmierza tylko na PC, przynajmniej na razie. Premiera ma nastąpić w 2027 roku.

Równocześnie autorzy zapewniają, że nie oznacza to porzucenia Frostpunka 2. Obie gry będą rozwijane równolegle. Ponadto 11 bit studios ogłosiło, że celem firmy jest wydawanie własnych gier częściej niż do tej pory. Więcej na ten temat przeczytacie w osobnej wiadomości.

  1. Frostpunk: 1886 na Steamie
  2. Recenzja gry Frostpunk 2 – polityka bywa gorsza od apokalipsy
  3. Frostpunk 2 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej