6 ciekawostek na 6. urodziny Frostpunka. Polskie 11 bit studios podało sprzedaż świetnej survivalowej strategii
Uwielbiany przez wielu graczy Frostpunk hucznie obchodzi swoją 6. rocznicę wydania. 11 bit studios przygotowało konkurs i podało m.in. liczbę sprzedanych egzemplarzy gry z 2018 roku.
Wczoraj swoje „urodziny” obchodziła strategia opracowana przez polskie 11 bit studios. Chodzi oczywiście o bardzo popularnego Frostpunka, który ukazał się na PC dokładnie 24 kwietnia 2018 roku. Z okazji 6. rocznicy wydania twórcy podali nam garść ciekawych informacji związanych z tą produkcją.
Jako że od wypuszczenia tytułu minęło 6 lat, to właśnie tyle ciekawostek zaserwowali nam deweloperzy z rodzimego studia.
- Frostpunk od swojej premiery sprzedał się w ponad 5 milionach egzemplarzy.
- Tylko 3% graczy ma na koncie ponad 100 godzin spędzonych w grze.
- Dla porównania – przeciętny czas zabawy to około 24 godzin.
- Ponad połowa graczy ocaliła natomiast każdą osobę w Frostland, rozgrywając scenariusz „The New Home”.
- Najpopularniejszym utworem z Frostpunka jest The City Must Survive. Tylko w aplikacji Spotify odtworzono go ponad 6,5 miliona razy.
- Najrzadziej zdobywanym osiągnięciem jest z kolei „Gnębiciel” w trybie Endless na Steamie. Przypomnijmy, że odblokowuje się ono po tym, jak wszystkie osady będą wobec nas nieufne.
Nie jest to jednak jednodniowe świętowanie. W serwisie X twórcy ogłosili również konkurs, w którym 3 osoby zapewnią sobie kopię Frostpunka 2 w formie kodu na platformę firmy Valve. Aby go zdobyć, należy opisać „jedynkę” w 6 słowach i oznaczyć wpis hasztagiem: #FrostpunkContest. Szczegóły zabawy znajdziecie w tym miejscu.
Jeśli jeszcze nie zagraliście we Frostpunka, a chcecie wziąć udział w rywalizacji, na Steamie do 6 maja trwa niezła promocja na ową produkcję. Zapłacimy za nią jedynie 27,79 zł (standardowa cena to 138,99 zł).
Skoro wspomniałem już o drugiej części Frostpunka, przypomnę, że premiera gry nastąpi 25 lipca 2024 roku. Tytuł trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.