autor: Marcin Skierski
Organizacja ESRB ocenia grę Wiedźmin 2 w wersji na konsolę Xbox 360
Spekulacje na temat konsolowych wersji Wiedźmina 2 zaczynają przypominać wielomiesięczny serial, który wciąż nie chce się zakończyć. Zbliżające się targi E3 mają być doskonałą okazją na stosowną zapowiedź, co zdaje się potwierdzać najnowszy wpis na stronie ESRB - amerykańskiej organizacji przyznającej grom oznaczenia wiekowe.
Spekulacje na temat konsolowych wersji Wiedźmina 2 zaczynają przypominać wielomiesięczny serial, który wciąż nie chce się zakończyć. Zbliżające się targi E3 mają być doskonałą okazją na stosowną zapowiedź, co zdaje się potwierdzać najnowszy wpis na stronie ESRB - amerykańskiej organizacji przyznającej grom oznaczenia wiekowe.
Na liście platform docelowych najnowszego dzieła studia CD Projekt RED oprócz PC pojawił się również Xbox 360. To pierwsza od dłuższego czasu, tak poważna wskazówka sugerująca wydanie tego tytułu na konsolach. Organizacja ESRB wielokrotnie zwiastowała w ten sposób nadejście niezapowiedzianych jeszcze pozycji na rynek, więc obok dzisiejszej wiadomości nie można przejść obojętnie.
Zapewne wiele osób zdziwi brak wzmianki na temat PlayStation 3. O tej wersji również wielokrotnie spekulowało się w sieci, więc jej pominięcie może zaniepokoić użytkowników konsoli Sony. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być jednak różne. Bez dodatkowych szczegółów spekulowanie na ten temat może być mocno utrudnione.
Dzisiejsza wiadomość wygląda bardzo obiecująco w zestawieniu z wczorajszymi doniesieniami o domniemanej, 45-minutowej prezentacji nowego projektu polskiego studia (w tym fragmentu rozgrywki). Zresztą sam Tomasz Gop z CD Projektu potwierdził w wywiadzie z brytyjskim wydaniem Eurogamera, że na E3 zapowiedziana zostanie wiedźmińska gra, którą zainteresowani powinni być konsolowi gracze. Co ważne, nie będzie to Wiedźmin 3.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów ukazał się 17 maja tylko na komputery PC i z miejsca zebrał bardzo dobre opinie. Produkcja została doceniona również u nas, otrzymując w recenzji bardzo wysoką notę 9.5. Wszystko wskazuje też na to, że gra bardzo dobrze się sprzedaje – liczba samych zamówień przedpremierowych przekroczyła 150 tysięcy egzemplarzy, co jak na pecetową produkcję jest znakomitym wynikiem. Ewentualny port na kolejne platformy powinien tylko zwiększyć zyski rodzimych twórców.
Tymczasem przedstawiciele studia CD Projekt RED ogłosili, że dziś po południu udostępniona zostanie zapowiadana wcześniej łatka dla komputerowej wersji. Ma ona wyeliminować pewne problemy związane z instalacją/aktywacją gry i obsługą Nvidia 3D Vision, zwiększyć wydajność, a także dodać opcję odwrócenia osi myszy oraz zmiany sterowania na klawiaturze.