Order 66, Duke Forces, Portal 2: EIDOLON, Complete Rampage i inne najlepsze modyfikacje
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy projekty do takich gier jak Mirror’s Edge, Star Wars: Republic Commando, Crysis, Far Cry 2, Duke Nukem 3D, The Thing, Fallout 4, Stardew Valley, Men of War: Assault Squad 2, Hearts of Iron III: Their Finest Hour, XCOM 2, Portal 2, The Dark Mod, Heroes of Might and Magic III czy Shadowrun Returns.
Witajcie w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach.
Gry akcji
Mirror's Edge Cut Ending Recreation
Pierwotnie końcówka kampanii w Mirror's Edge miała wyglądać inaczej. Autorzy planowali obszerną sekwencję, w której gracz musiałby biegać po dachu drapacza chmur, walczyć ze strażnikami i szukać okazji do wskoczenia na pokład krążącego nieopodal helikoptera. Ostatecznie cała ta sekcja nie została ukończona. Czas premiery zbliżał się wielkimi krokami i studio DICE postanowiło ją wyciąć.
W kodzie gry pozostało jednak sporo elementów z pierwotnej sekwencji. Odnalazł je jeden z fanów, odzyskał co się dało i uzupełnił brakujące elementy. W rezultacie otrzymaliśmy moda Mirror's Edge Cut Ending Recreation, który daje nam zakończenie kampanii takie, jakie oryginalnie planowali autorzy gry.
Order 66 do Star Wars: Republic Commando
Ukazała się również nowa wersja modyfikacji Order 66 do Star Wars Republic: Commando, która wprowadza obszerną misję dla pojedynczego gracza. Akcja toczy się w trakcie tzw. Wojen Klonów. Obejmujemy dowództwo nad Oddziałem Delta i naszym zadaniem jest przedarcie się przez potężną świątynię Rycerzy Jedi i wykonanie słynnego Rozkazu 66, zakładającego likwidację wszystkich użytkowników Mocy.
Wszystko to rozgrywa się na przestrzeni kilku map o wysokim poziomie trudności, zbudowanych w oparciu o liczne nowe elementy graficzne.
Crynosaurs Tech Demo Expanded do Crysis
Ktoś wziął się za rozwijanie porzuconego jakiś czas temu moda Crynosaurs do gry Crysis. Rezultatem jest znacząco rozszerzone demo, oferujące minikampanię pozwalającą na zmierzenie się z dinozaurami. W porównaniu z oryginalną wersją demonstracyjną dodano więcej przeciwników, rozszerzono listę uzbrojenia oraz wzbogacono świat gry o spory zestaw nowych lokacji, w tym potężnych rozmiarów pustynię.
Infamous Fusion do Far Cry 2
Inną godną uwagi zaktualizowaną modyfikacją jest Infamous Fusion do Far Cry 2. Celem projektu jest zwiększenie realizmu gry. Dotyczy to zarówno mechaniki zabawy jak i grafiki. Poprawiono tekstury wszystkich typów uzbrojenia i usunięto niedoróbki, takie jak np. złe nazwy czy liczbę kul w magazynku. Ponadto zwiększono mocno poziom trudności i aby przeżyć, trzeba stosować podejście bardziej skradankowe i cały czas szukać osłon. Współgra z tym poprawiona balistyka. Pociski zachowują się jak w rzeczywistości, wliczając w to trajektorie ich lotów oraz zdolność penetracji przeszkód.
Zmieniono także ekwipunek przeciwników oraz ten, który znajdziemy w sklepie, tak aby lepiej oddać rzeczywiste ceny i dostępność. Ponadto uzbrojenie psuje się znacznie wolniej, a postać gracza zyskała lepszą kondycję i potrafi biec przez dłuższy czas.
Duke Forces do Duke Nukem 3D
Z kolei Duke Forces to modyfikacja do Duke Nukem 3D, wzbogaca ten tytuł o elementy z Dark Forces. Z pierwszej z tych produkcji zaczerpnięto poziomy oraz rozmieszczenie wrogów. Jednocześnie całą kampanię przerobiono tak, aby osadzona była w realiach Gwiezdnych Wojen. Wszyscy przeciwnicy zostali podmienieni na tych znanych ze srebrnego ekranu. Mocne zmiany zaszły także w wyglądzie lokacji.
Ponadto całe uzbrojenie zaczerpnięto z Gwiezdnych Wojen. Nie zabrakło oczywiście miecza świetlnego, a postać gracza wyposażona została w zestaw nadnaturalnych zdolności opartych ma Mocy.
ArmageDoom
Ukazało się także demo ArmageDoom. Mod ma wzbogacić grę Doom o nową kampanię dla pojedynczego gracza, na którą złoży się siedem poziomów. Podczas zabawy zmierzymy się z wieloma nowymi typami potworów wykorzystując przy tym obszerny arsenał, wzbogacony o dwanaście dodatkowych rodzajów uzbrojenia.
Fabularnie mod stanowi kontynuację Doom II. Ludzkość została zepchnięta do defensywy w wojnie z demonami i resztki ocalałych schroniły się w metropolii wybudowanej nieopodal pustyni Mojave, chronionej przez potężne pole siłowe. Początkowo zapewniało ono absolutną ochronę, ale po kilku latach na Ziemi pojawiły się bestie potrafiące otwierać portale po jego drugiej stronie. Ostatecznie jeden z przeprowadzonych w ten sposób ataków powoduje dezaktywację pola siłowego i miasto zostaje zalane przez demony.
Ostatnią nadzieją ludzkości stają się genetycznie ulepszeni komandosi. W jednego z nich wciela się gracz. Problem w tym, że jego zmienione DNA nie tylko zapewnia mu większą siłę i lepszy refleks, ale również sprawia, że powoli zaczyna popadać w szaleństwo.
The Thing: Continuity
The Thing: Continuity to mod, którego celem jest znaczące wzmocnienie klimatu survival horroru w grze The Thing. Aby to osiągnąć zwiększono poziom trudności - wrogowie są mocniejsi, a amunicji na mapach jest wyraźnie mniej. Ponadto przerobiono fabułę, usuwając z niej elementy humorystyczne oraz tandetne scenki w stylu horrorów klasy B.
RPG
Mody do Fallout 4
Minutemen Overhaul
Minutemen Overhaul to modyfikacja do Fallout 4, której celem jest jest ulepszenie praktycznie wszystkich aspektów frakcji znanej jako Minutemani (ang. Minutemen). Zrealizowane to zostało na kilka sposobów. Autor wprowadził kilkadziesiąt nowych ubiorów i twarzy dla postaci tego typu. Dodał także masę powiązanych z nimi przedmiotów oraz sześciu najemników z tej frakcji, których możemy zatrudnić.
Zwiększono częstotliwość patroli Minutemanów i sprawiono, że wraz z postępami w rozgrywce rosną statystyki członków tej frakcji. Ponadto możemy zwerbować praktycznie każdą postać z tej grupy, wydawać im rozkazy niczym osadnikom, a nawet skorzystać ze statku powietrznego Vertbird, który da się wyposażyć w ciężkie uzbrojenie i obsadzić załogą.
Unofficial Fallout 4 Patch
Z kolei Unofficial Fallout 4 Patch to fanowska łatka naprawiająca masę błędów pozostawionych w grze przez oryginalnych deweloperów. Wyeliminowano problemy związane z przedmiotami; zatroszczono się o usprawnienie dźwięku; poprawiono niektóre perki, np. źle obliczające korzyści płynące z ich używania oraz wprowadzono szereg niewielkich poprawek błędów występujących podczas wykonywania misji.
Ponadto ulepszono warsztat i terminale, naprawiono rozmaite bugi związane z rozmieszczeniem przedmiotów w świecie gry oraz poprawiono zatrzęsienie literówek.
DEF_UI
Natomiast projekt DEF_UI ulepsza interfejs użytkownika oraz umożliwia graczowi swobodną konfigurację dowolnych jego elementów, takich jak kompas, wskaźniki punktów życia, punktów akcji, ciosów krytycznych czy okienek dialogowych oraz informacyjnych.
Quick Loot do The Elder Scrolls V: Skyrim
Warto także zwrócić uwagę na mały, ale bardzo przydatny mod Quick Loot do The Elder Scrolls V: Skyrim. Projekt wprowadza do interfejsu gry system Quick Loot znany z Fallouta 4. Pozwala on zbierać przedmioty (np. ze skrzyń, beczek, szaf czy martwych ciał) za pomocą małego okienka, bez konieczności przeskakiwania na odrębny ekran ekwipunku.
Mody do Stardew Valley
Tego's Stardew Expansion
Po serii małych modów dodających do Stardew Valley przydatne opcje oraz obiekty wreszcie doczekaliśmy się projektów rozszerzających świat gry o nowe lokacje. W przypadku Tego's Stardew Expansion są one położone na południe od naszej farmy i służą do eksploracji, jako źródło surowców albo jako miejsce na ekspansję naszych upraw.
Wśród dodanych lokacji znajdziemy m.in. dom na wzgórzu, jaskinię, las oraz osikowy gaj.
Yama's Desert Expansion
Z kolei Yama's Desert Expansion dodaje nowe lokacje osadzone na terenach pustyni, gdzie poza płaskimi piaszczystymi terenami znajdziemy również wydmy, jaskinie oraz oazę. Tu także możemy pozyskiwać surowce i zdobywać dodatkową ziemię pod uprawę.
Strategie
Commandos Missions do Men of War: Assault Squad 2
Warto zwrócić uwagę na pierwsze demo projektu Commandos Missions do Men of War: Assault Squad 2. Ma ono zaoferować zestaw misji zrealizowanych w stylu znanym z serii Commandos. Otrzymamy więc raptem kilkuosobowy oddział i nie będziemy mieli szans na żadne posiłki. Bezpośrednie konfrontacje mają być samobójstwem. Dlatego każde zadanie będziemy musieli realizować ostrożnie i po cichu. W rezultacie całość zamiast klasycznej gry wojennej przypominać ma raczej taktyczną skradankę.
Shinra Alternate History do Hearts of Iron III: Their Finest Hour
Na rynku jest już dostępna czwarta odsłona Hearts of Iron, ale fani wciąż wypuszczają mody do poprzedniej części. Najnowszym jest Shinra Alternate History do Hearts of Iron III: Their Finest Hour. Projekt pozwala rozegrać długą kampanię w alternatywnej wersji Ziemi, w latach 1936-2077. Punktem zwrotnym, który sprawia, że historia zaczyna toczyć się w innym kierunku, jest pojawienie się w Chinach korporacji Shin-Ra, wzorowanej na tej z Final Fantasy VII. Odkrywa ona nowe potężne źródło energii znane jako MAKO, co umożliwia firmie oderwanie się od Państwa Środka i stworzenie własnego kraju.
Projekt utrzymany jest w klimatach science-fiction. Dodaje do gry kilkadziesiąt nowych nacji oraz setki jednostek, wydarzeń historycznych oraz technologii. Wszystko to stanowi miłą odmianę od historycznych wojen w podstawowej wersji gry.
More Maps Pack do XCOM 2
Bardzo ładnie rozwija się społeczność moderska zorganizowana wokół gry XCOM 2. Z najnowszych projektów zwłaszcza godny polecenia jest More Maps Pack, zwiększający różnorodność pól bitewnych.
Mapy taktyczne w tej grze konstruowane są z tzw. parceli, czyli małych kawałków terenu, łączonych losowo ze sobą w celu stworzenia finalnego poziomu. Ten mod dodaje kilkanaście nowych parceli różnego typu, które zostają wprowadzone do ogólnej puli wykorzystywanej przez grę.
Pozostałe gry
Mody do Portal 2
Portal 2: EIDOLON
Ukazał się także projekt Portal 2: EIDOLON, będący jednym z najciekawszych od dłuższego czasu modów do gry logicznej studia Valve. To krótka kampania dla pojedynczego gracza, na którą składa się pięć nowych poziomów. Wszystkie one oferują wysoki poziom trudności, pomysłowe łamigłówki oraz garść ciekawych, nowych mechanizmów rozgrywki.
Dużą zaletą moda jest wyśmienite wykonanie. Projekt utrzymany jest w ascetycznym stylu, który nie tylko wygląda bardzo ładnie, ale nie przypomina również niczego, co można było zobaczyć w podstawowej wersji Portal 2.
Aperture: The Omega Project
Inną godną uwagi nowością jest Aperture: The Omega Project. W modzie wcielamy się w nieszczęśnika, który budzi się w serwerowni firmy Aperture, nie pamiętając jak się tam znalazł. Szybko kontaktuje się z nim głos mężczyzny imieniem Freud, który chce nam pomóc. Potem jednak dociera to niego także inny głos, ostrzegający, że jedynym celem Freuda jest reaktywacja niebezpiecznego Projektu Omega. Co gorsza, do tego dochodzi sztuczna inteligencja Thanatos, mająca ochotę nas zabić.
Projekt oferuje zestaw nowych pomieszczeń i zagadek. Co ciekawe, większość z nich robi użytek z nieobecnych w podstawowej wersji Portala 2 elementów, takich jak żel odbijający lasery czy teleportujące się drzwi.
Przygody do The Dark Mod
Accountant 2: New In Town
Nie próżnowali również fani darmowej skradanki The Dark Mod, którzy przygotowali dwie ciekawe przygody. Pierwszą z nich jest Accountant 2: New In Town, stanowiąca kontynuację wydarzeń z Accountant 1: A Noble Home. Znany z poprzedniej odsłony i poszukiwany przez straż miejską złodziej skutecznie wykonał zadanie, kradnąc niezwykle cenny naszyjnik. W zamian jego paser miał mu zapewnić bezpieczny transport poza miasto. Niestety, współpracownik okazuje się niegodny zaufania i zdradza nas. Zostajemy z niczym i musimy znaleźć inny sposób na wydostanie się z metropolii.
The Smiling Cutpurse
Z kolei w przygodzie The Smiling Cutpurse zostajemy wynajęci do włamania się do luksusowej karczmy, zlokalizowanej w bogatej dzielnicy miasta. Obrabowanie gości zapewni godny zysk, ale naszym głównym celem jest dostanie się do skarbca, gdyż według plotek znajdują się tam imponujące bogactwa.
Complete Rampage do Heroes of Might and Magic III
Jednym z najbardziej zakręconych modów ostatnich miesięcy okazało się Complete Rampage. Projekt przerabia Heroes of Might and Magic III na coś przypominającego klasyczne mordobicie. Zabawa sprowadza się do pojedynków jeden na jeden pomiędzy różnymi postaciami dysponującymi odmiennymi stylami walki. System potyczek jest w pełni zręcznościowy i przypomina chodzone bijatyki z automatów, ale mapy są zamkniętymi arenami.
Mod pozwala walczyć przeciwko sztucznej inteligencji lub innemu człowiekowi w lokalnym multiplayerze.
PzQ 2 Lubron's Patch do Puzzle Quest 2
Warto także zwrócić uwagę na moda PzQ 2 Lubron's Patch do Puzzle Quest 2. To nieoficjalna fanowska łatka, mająca na celu ogólne ulepszenie gry oraz usunięcie pozostawionych przez autorów problemów. Projekt zapewnia m.in. szybszy interfejs, poprawiony kursor oraz lepsze zbalansowanie jednostek. Usunięto także filmik z logo firm wyświetlany przy każdy ładowaniu gry.
Ponadto wprowadzono poprawki do systemu szybkich starć, dzięki czemu ich wyniki nie sprawiają już wrażenia losowych.
Stare, ale jare
Przygody do Shadowrun Returns
Brothers to the end
Ze starszych projektów tym razem chcemy polecić Wam trzy mody do Shadowrun Returns. Pierwszym z nich jest Brothers to the end, oferujący nową minikampanię dla pojedynczego gracza, którą opracowano jako prequel w stosunku do RPG-a Shadowrun, wydanego na 16-bitową konsolę Sega Mega Drive.
Modyfikacja opowiada historię Michaela oraz Starka, czyli dwóch doświadczonych shadowrunnerów, będących jednocześnie najlepszymi przyjaciółmi. Podczas realizacji prostego z pozoru zlecenia wplątują się oni w sam środek spisku wielkiej korporacji, której celem jest uwolnienie pradawnego zła.
Clean Fire
Z kolei Clean Fire to obszerna przygoda, która oferuje rzadką jak na tę grę okazję do zagrania kimś, kto nie jest shadowrunnerem. Zamiast tego wcielamy się w pracownika korporacji Cross Applied Technology.
Podczas naszej nocnej zmiany do laboratorium firmy włamuje się niezidentyfikowany złodziej i kradnie cenny obiekt badawczy. Naszym zadaniem jest jego odzyskanie zanim korporacja zorientuje się, co dokładnie się stało.
Corvallis
Natomiast Corvallis to przygoda, w której kierujemy oddziałem najemników wysłanym na niebezpieczne terytorium w celu odzyskania własności potężnej korporacji. Mod jest znacznie bardziej nieliniowy niż typowe projekty Shadowrun Returns. Na początku wybieramy frakcję i przekonania, a te decyzje w istotny sposób wpływają na przebieg historii. Musimy także regularnie dokonywać mających poważne konsekwencje fabularne wyborów w trakcie rozgrywki.
Całość starcza na około dwie godziny zabawy, ale dzięki swojej nieliniowości przygodę można przechodzić wielokrotnie, za każdym razem doprowadzając do innych rezultatów.
Ostatnich pięć odsłon cyklu:
- Apotheosis, The Trojan War, Hunter's Moon, Tales of Symphonia Fix i inne najlepsze modyfikacje
- Jedi Fighter, Renegade Wars, Brutal Doom, The Fourth Age: Total War i inne najlepsze modyfikacje
- Penumbra: Twilight of the Archaic, The Sum, MediEvil: Hero of Gallowmere i inne najlepsze modyfikacje
- Birthright, Mars City Security, The Forgotten City, Autumn Leaves i inne najlepsze modyfikacje
- Transmissions, Battle Grounds, DUST i inne najlepsze modyfikacje