autor: Bartosz Świątek
OnRush z nowym gameplay trailerem
Zręcznościowa gra wyścigowa OnRush od brytyjskiego studia Codemasters (a dokładniej od oddziału złożonego z ekipy Evolution Studios) doczekała się zwiastuna prezentującego fragmenty rozgrywki. Ponadto zapowiedziano otwarte beta-testy, które odbędą się w maju na PlayStation 4 oraz Xboksie One.
- Deweloper: Codemasters Software
- Wydawca: Codemasters Software
- Gatunek: zręcznościowe wyścigi
- Platformy: PC, PS4, Xbox One
- Data premiery: 4 czerwca 2018 r. (konsole), nieznana (PC)
Do sieci trafił kolejny zwiastun OnRush – nowej gry wyścigowej od legendarnego, brytyjskiego studia Codemasters (to autorzy m.in. serii DiRT, F1 czy GRID, choć za omawianym tytułem stoi akurat zupełnie nowy oddział firmy, złożony z osób odpowiedzialnych kiedyś np. za DriveClub oraz cykl Motorstorm). Materiał zawiera to, co najważniejsze, czyli soczystą porcję rozgrywki. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez twórców w notce blogowej, wszystko co możemy zobaczyć na trailerze pochodzi bezpośrednio z gry i nie zostało specjalnie wyreżyserowane z pomocą skryptów. A jest tam głównie wydestylowane, wysokooktanowe... szaleństwo. Zresztą, zobaczcie sami.
Trudno nie zauważyć, że OnRush jest pozycją zdecydowanie odmienną od dotychczasowych tytułów Codemasters, które na ogół skupiały się na – bardziej czy mniej, ale jednak wiernym – odwzorowaniu prawdziwego ścigania się w różnych warunkach i przy wykorzystaniu odmiennych typów samochodów. Tym razem mamy skaczące po górach motocykle, ścigające się ze świecącymi się na niebiesko samochodami terenowymi i dużo, naprawdę dużo wypadków, które w prawdziwym życiu byłyby przygodą niezwykle emocjonującą, ale też najprawdopodobniej jednorazową. Wszystko to do szybkiego rytmu kawałka Crevasse od grupy Qemists. I nie wiem jak Wam, ale mnie takie podejście naprawdę się podoba – zdaje się niesamowicie świeże i miodne na tle wszystkich, dominujących obecnie ten gatunek, quasi-realistycznych produkcji.
Warto odnotować, że na trailerze zobaczyć możemy pojazdy reprezentujące każdą z ośmiu obecnych w grze klas pojazdów. Mają one posiadać odmienne specjalne zdolności, dostosowane do konkretnego stylu gry. Jedne będą szybkie i nieuchwytne, inne lepiej poradzą sobie z wygrywaniem wyścigów poprzez zmniejszanie liczby biorących w nich udział konkurentów, a jeszcze inne pozwolą wspierać sojuszników.
Okazja do przekonania się, jak w OnRush faktycznie się gra, nadarzy się w maju tego roku. To właśnie na ten miesiąc zaplanowane są otwarte testy beta na PlayStation 4 oraz Xboksie One. Niedługo później – 5 czerwca – na wspomnianych konsolach zadebiutuje pełna wersja tego tytułu. Data premiery powstającego wydania pecetowego nie jest na razie znana.