Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2020, 12:50

autor: Adrian Werner

Ojciec Gears of War prawie opracował grę z marki Obcy

Znany z serii Gears of War i gry LawBreakers projektant Cliff Bleszinski zdradził, że jego studio Boss Key Productions negocjowało z firmą Fox opracowanie produkcji na bazie marki Aliens, w której pokierowalibyśmy Newt, czyli postacią z filmu Obcy – decydujące starcie.

Ostatnią godną uwagi grą bazującą na tej licencji był Obcy: Izolacja z 2014 roku. - Ojciec Gears of War prawie opracował grę z marki Obcy - wiadomość - 2020-02-11
Ostatnią godną uwagi grą bazującą na tej licencji był Obcy: Izolacja z 2014 roku.
Jaki pomysł na grę miał Bleszinski:
  1. pierwszoosobowa strzelanka,
  2. grywalna Newt,
  3. akcja osadzona w ziemskiej placówce Weyland-Yutani,
  4. komunikowanie się z Ellen Ripley,
  5. fabuła zainspirowana komiksami Dark Horse.

Jak na dewelopera, który od kilku lat pozostaje poza branżą, Cliff Bleszinski często gości w branżowych wieściach. Niedawno wywołał małe zamieszanie stwierdzeniem, że jednym z powodów klęski LawBreakers była nadmierna polityczność, a teraz zdradził, że był bliski opracowania gry osadzonej w uniwersum serii Obcy.

Założone przez twórcę studio Boss Key Productions prowadziło negocjacje z firmą Fox, dotyczące wyprodukowania gry FPS korzystającej z marki Aliens. Gracze mieli wcielić się w dorosłą wersję Newt, czyli dziewczynki z filmu Obcy – decydujące starcie. Akcja toczyłaby się w ziemskim ośrodku badawczym korporacji Weyland-Yutani, gdzie prowadzone były badania nad ksenomorfami. Istoty te oczywiście uciekłyby ze swoich klatek i rozpoczęły polowanie na pracowników placówki.

Podczas zabawy bohaterka komunikowałaby się głosowo z Ellen Ripley, która pełniłaby taką rolę jak Cortana w serii Halo oraz Anya w cyklu Gears of War. W trakcie rozgrywki towarzyszyłby nam android imieniem Casey, nazwany tak na cześć lalki Newt z filmu Obcy – decydujące starcie. Fabuła miała pełnymi garściami czerpać z komiksów wydawnictwa Dark Horse.

Ostatecznie z negocjacji nic nie wyszło, gdyż koncern Disney rozpoczął proces przejmowania firmy Fox. W wywołanym tym zamieszaniu decydenci mieli ważniejsze rzeczy na głowie niż zajmowanie się możliwą grą. W 2018 roku studio Boss Key Productions zostało zamknięte i na tym skończyła się historia tego projektu.

Cliff Bleszinski publicznie stwierdził jakiś czas temu, że już nigdy nie wróci do tworzenia gier, ale ostatnie miesiące pokazały, że twórca tęskni za branżą. Niedawno wyraził chęć pomocy przy produkcji nowych odsłon cyklu Gears of War.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej